اخبار نساجی

دستور رئیس جمهور برای دیه زندانیان

 

وزیردادگستری اعلام کرد که رئیس جمهور دستور تامین اعتبار برای آزادی تعدادی از هشت هزار و پانصد زندانی جرائم غیرعمد را صادر کرده است.

به گزارش بی باک به نقل از مشرق، سید مرتضی بختیاری در گفتگو با مهر با بیان اینکه در سال ۹۰  به دستور رئیس جمهور ۵۰ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اختصاص یافت گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری برای آزادی سه هزار و ۷۷۹ زندانی جرائم غیرعمد نیازمند ۱۶۶ میلیارد تومان بودجه بودیم که ۵۰ میلیارد تومان آن از سوی رئیس جمهور تامین شد و الباقی آن توسط خیرین، ستاد دیه و رضایت شاکیان تامین شد و تمامی این تعداد زندانی به آغوش خانواده های خود بازگشتند.

وی افزود: رئیس جمهور برای سال ۹۱ هم دستوری مبنی بر تامین اعتبار مالی صادر کرده است که منتظر تامین پول هستیم تا همانند سنوات گذشته با کمک خیرین، ستاد دیه و رضایت شاکیان بتوانیم بخش دیگری از زندانیان جرائم غیرعمد را که تعداد آنها بیش از هشت هزار و ۶۵۰ نفر است آزاد کنیم.

وزیردادگستری در پاسخ به اینکه آیا مصوبه مجلس مبنی بر آزادی زندانیان مهریه که توانایی پرداخت ۱۱۰ سکه را داشته باشند در کاهش تعداد زندانیان اثرگذار است گفت: اگر شورای نگهبان این قانون را تصویب کند با کمک ستاد دیه و خیرین تعداد زیادی از زندانیان مهریه آزاد می شوند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×