اخبار نساجی

دلایل افزایش قیمت سیب‌زمینی صادراتی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

دلایل افزایش قیمت سیب‌زمینی صادراتی

رییس اتاق بازرگانی ریوتف روسیه گفت: بازرگانان ایران و روسیه باید از طریق شرکت مشترک ایروس به مبادلات تجاری بپردازند تا با مشکلات زیادی مواجه نشوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سادوو نیکوف در نشست هیات تجاری کشور روسیه با بازرگانان استان اردبیل با بیان اینکه شناسایی بازارهای مصرف و نیز آشنایی و ارتباط بیشتر بازرگانان با یکدیگر به پویایی تجارت کمک بیشتری خواهد کرد، افزود: البته دو کشور ایران و روسیه هر کدام قوانین و مقررات خاص خود را در زمینه تجارت و صادرات دارند.

وی اضافه کرد: قوانین داخلی دو کشور بعضی مواقع فعالیت های تجاری را با مشکل مواجه می کند و ما به عنوان بخش خصوصی پیگیر هستیم با موازی و همسو کردن این قوانین و مقررات، بخشی از مشکلات را حل کنیم.

او با بیان اینکه بازار روسیه برای فعالیت تجار ایرانی بسیار مناسب است، بیان کرد: شرایط اقتصادی روسیه امروز بطور کامل فرق کرده و بخش خصوصی در اقتصاد بسیار فعال استو از این رو تجار دو کشور می توانند مبادلات تجاری بسیار خوبی با یکدیگر داشته باشند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی توانمندی های اقتصادی ایران را فوق العاده توصیف کرد و گفت: پس از بازدیدهایی که از واحد های تولیدی و توانمندی های اقتصادی اردبیل داشتیم به این نتیجه رسیدیم که کشور ایران و همچنین استان اردبیل در زمینه محصولات کشاورزی، صنعتی، ماشین آلات، تجهیزات، میوه و خشکبار و مصالح ساختمانی بسیار غنی است.

او ادامه داد: اردبیل یک محیط امن برای کشاورزی و تولید محصولات سالم و بهداشتی است و صادرات این محصولات می تواند ضمن تامین نیازهای بازار روسیه، به توسعه حجم مبادلات اقتصادی کمک فراوانی داشته باشد.

وی با اشاره به نقش اتاق بازرگانی شهر ریوتف در اقتصاد روسیه بیان کرد: اتاق بازرگانی این شهر که جزو منطقه مسکو می باشد، مسایل فنی اقتصاد و تجارت و مسوولیت بزرگی برای تامین کالاها و نیازهای بازار روسیه و بخصوص مسکو را بر عهده دارد.

وی در پایان گفت: تجار روسی علاقمند به ارتقای روابط تجاری با بازرگانان ایرانی هستند و برگزاری این نشست های مشترک می تواند بستر های لازم را برای توسعه همکاریهای اقتصادی دو کشور فراهم کند.

حسین پیرموذن، رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اردبیل در ادامه از روس ها خواست ایالات متحده را در تحریم ها علیه ایران همراهی نکنند.

وی افزود: کشور روسیه در سال های اول تحریم همکاری مناسبی با کشور ایران در زمینه های تجاری و بانکی داشت که متاسفانه این همکاری در سال های گذشته کم رنگ شده است.

او ادامه داد: انتظار می رود بخش خصوصی روسیه به دولتمردان توصیه کنند تا ضمن عدم همراهی کشور آمریکا در تحریم ایران، یاریگر بخش خصوصی دو کشور در گسترش روابط اقتصادی و مبادلات بانکی باشند.

وی اضافه کرد: اگر بخش خصوصی و اتاق های بازرگانی روسیه به دولت این کشور فشار بیاورند و منافع اقتصادی دو کشور را یادآور شوند، دولتمردان این کشور چاره ای جز تجدید نظر در رفتار سیاسی و عملکرد اقتصادی خود در قبال ایران نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه عدم همکاری سیستم بانکی کشور روسیه باعث شده تجار ایرانی نتوانند نیازهای بازارهای هدف کشور روسیه را تامین کنند، بیان کرد: دو کشور از توانمندی های بالایی برای فعالیت های تجاری و ارتقای روابط اقتصادی برخوردارند و نادیده گرفتن این توانمندی ها به منافع دو کشور لطمه خواهد زد.

پیرموذن تصریح کرد: برای افزایش حجم روابط تجاری باید بخش خصوصی دو کشور فعال تر شوند و دولتمردان دو کشور نیز ضمن رفع موانع و مشکلات، پشتیبانی و حمایت های لازم را از بازرگانان و فعالان اقتصادی داشته باشند.

وی از ارسال اولین محموله صادراتی از طریق شرکت ایروس به روسیه خبر داد و گفت: راه اندازی شرکت مشترک ایروس که با هدف شناسایی بازارهای هدف و فعالیت های اقتصادی صورت گرفته، گام بزرگی برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور محسوب می شود و تجار ایرانی و روسی می توانند با هماهنگی این شرکت یک تجارت مطمئن در بازارهای کشور هدف داشته باشند.

او با اشاره به اینکه کیفیت در صادرات یک اصل است، گفت: محصولات استان از نظر استاندارد و فناوری و صنایع تبدیلی در بالا ترین سطح کیفی جهانی هستند و خوشبختانه سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی، صادرات محصولاتی که از استاندارد جهانی پایین تر باشد را ممنوع کرده است.

وی در پاسخ به همتای روسی خود درباره دلایل افزایش قیمت سیب زمینی صادراتی از سوی کشور ایران تصریح کرد: هزینه سیب زمینی برای کشاورزان بیشتر از قیمت صادرات آن است و افزایش قیمت نیز فصلی و برای تعادل سازی قیمت ها و تامین نیازهای مردم ایران در بازارهای داخلی صورت گرفته و بعد از تعادل بازار داخلی این مشکل برطرف خواهد شد.

وی افزود: روسیه نیز چند ماه پیش یک شبه صادرات گندم به ایران را ممنوع کرد، در صورتی که ایران همان گندم روسیه را با قیمت خیلی پایین تراز بازارهای جمهوری آذربایجان خریداری کرد.

رییس اتاق بازرگانی اردبیل ضمن تقدیر از رییس اتاق ریوتف روسیه و هیات همراه در سفر به استان اردبیل اظهار امیدواری کرد: همکاری های بخش های تجاری دو کشور بتواند ضمن ارتقای روابط اقتصادی به مستحکم تر شدن روابط سیاسی دو کشور و توسعه روابط سیاسی کمک شایانی داشته باشد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×