اخبار نساجی

رسیدگی فوری مسئولان به ۱۳ ماه بلاتکلیفی کارگران نساجی قائم شهر

امام جمعه قائم شهر خواستار شد

قائم شهر- خبرنگار کیهان:
امام جمعه موقت شهرستان قائم شهر گفت: اگر مسئولی از بابت ۱۳ ماه عدم دریافت حقوق توسط کارگران کارخانه نساجی قائم شهر از غصه «دق» کند، شایسته است.
حجت الاسلام والمسلمین صادق سلیمانی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر شناسایی نقاط ضعف و قوت نظام، گفت: نابودی کارخانه نساجی قائم شهر که ده ها هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم از آن ارتزاق می کنند از جمله نقاط ضعف کشور است که به هیچ وجه نه تنها شایسته جمهوری اسلامی نیست، بلکه یک فاجعه است.
سلیمانی افزود: اگر مسئولان از غصه ۱۳ ماه حقوق نگرفتن کارگران نساجی مازندران دق کنند، شایسته هست، چرا که کدام مسئول حقوق ماهیانه اش به تعویق می افتد این یک واقعیت تلخ است که با آن روبرو هستیم.
وی ناهماهنگی مسئولان شهرستان را مشکل اصلی بحران نساجی مازندران مطرح کرد که همه مسئولان شهرستانی و استانی و حتی کشور در این زمینه قصور دارند.
خطیب جمعه قائم شهر وجود دوگانگی در عملکرد دو نماینده شهرستان بر سر نساجی مازندران و نفی و خنثی سازی کارهای همدیگر را از دیگر معضلات این صنعت در قائم شهر اعلام کرد یکی دیگری را به مصادره در کارهای انجام شده در نساجی به نفع خویش و دیگری آن یکی را به مخالفت و مزاحمت در انجام کارهای نساجی متهم می کند.
لازم به ذکر است نساجی مازندران یکی از صنایع قدیمی کشور است که کار نوسازی و احیای این صنعت به دستور رئیس جمهور در سفر اول هیئت دولت به مازندران صادر شد و با واگذاری مالکیت و سهام این شرکت به سرمایه گذار خارجی از کشور ترکیه مقرر شد علاوه بر نوسازی و احیای صنعت نساجی مازندران، مطالبات و حق و حقوق معوقه کارگران نیز پرداخت شود که متاسفانه تاکنون علی رغم اعتراض کارگران اقدامی از سوی مسئولان صورت نگرفته است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×