اخبار نساجی

رشد نساجی چین در سال ۲۰۲۳

در سال ۲۰۲۲، به دلیل عوامل ناپایدار جهانی از جمله جنگ، دوران پسا کرونا و … صادرات نساجی و پوشاک چین تحت تاثیر قرار گرفت  و دچار نوسان شد. در ابتدای سال روند افزایشی و سپس کاهشی داشت. در سال ۲۰۲۳، صادرات نساجی و پوشاک چین بهبود پیدا کرد و سیگنال “بازگشت” به روال قبل زده شد و همچنین اعتماد به بازار چین به طور مداوم افزایش  می یابد.

آمار صادرات نساجی چین در سال  ۲۰۲۲ 

داده های گمرک نشان می دهد که در سال ۲۰۲۲، صادرات منسوجات و پوشاک چین به ۳۲۳.۳۴ میلیارد دلار رسید که با افزایش ۲.۶٪، رکورد جدیدی ثبت کرد. به طور کلی، صادرات نساجی ۱۴۷.۹۵ میلیارد دلار، با ۲.۰ درصد افزایش سالانه، صادرات پوشاک ۱۷۵.۴۰ میلیارد دلار با ۳.۲ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشتند.

نزدیک به پایان سال ۲۰۲۲، اگرچه صادرات نساجی و پوشاک رشد نداشته است، اما نرخ کاهش آن هم خیلی قابل توجه نبوده است.

پیش بینی در سال ۲۰۲۳

  •  سال ۲۰۲۳ پس از سه ماهه دوم بهبود پیدا خواهد کرد
  • اعتماد مصرف کننده در سال ۲۰۲۳ تقویت خواهد شد

از ژانویه سال ۲۰۲۳، تعداد زیادی از بنگاه های نساجی به تنهایی یا از طریق سازمان های دولتی برای دریافت سفارشات جدید اقدام کرده اند. “تبدیل چالش ها به فرصت” یکی از ویژگی های مهم صادرات صنعت نساجی و پوشاک در سال ۲۰۲۳ خواهد بود، سیگنال “بازگشت” بازار دائماً به گوش می رسد.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×