اخبار نساجی

شرکت های نساجی ترکیه و حمایت های دولتی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

شرکت های نساجی ترکیه در دهه اخیر توانسته اند پیشرفت های بسیار خوبی را در بخش صنعت نساجی به دست آورند و به بازارهای گسترده صادراتی در اقصی نقاط جهان ورود پیدا کنند.

این موفقیت ها در بخش های مختلف صنعت نساجی ترکیه مانند تولید انواع الیاف و نخ های طبیعی و مصنوعی، تولید انواع کفپوش های نساجی و فرش، تولید انواع پارچه های با کیفیت و دارای استانداردهای بین المللی، انواع پوشاک، منسوجات بی بافت، منسوجات فنی و … روی داده است.

اما این پیشرفت های شرکت های نساجی ترکیه علاوه بر دلایل مختلف یک عامل مهم و اساسی هم دارد و‌ آن حمایت های عالی دولت ترکیه از صادرات و سرمایه گذرای های جدید شرکت های نساجی ترکیه است.

این حمایت ها در بخش های مختلف بانکی ، مالیاتی، مشوق های صادراتی و… انجام میگیرند اما اصلی ترین این حمایت ها را می توان مشوق های عالی برای حضور در نمایشگاه های بین المللی نساجی و پوشاک در سراسر جهان دانست که توسط دولت ترکیه هرساله و با معرفی تعداد زیادی از کشورهای هدف صادراتی انجام می شود.

طبق این حمایت های حضور در نمایشگاه ، شرکت های نساجی ترکیه می توانند ۵۰ تا ۷۰ درصد هزینه های حضور خود در نمایشگاه های بین المللی که علاوه بر هزینه اجاره غرفه حتی شامل بلیط هواپیما و هتل اقامت هم می‌شود را از دولت و پس از اتمام نمایشگاه دریافت کنند.

شرکت های نساجی ترکیه توانسته اند با توجه به این حمایت ها ریسک بالاتری را برای سفر به اقصی نقاط جهان و پیدا کردن مشتریان جدید برای کالاهای صادراتی نساجی ساخت ترکیه را قبول کنند و همین نکته موجب رشد خوب سالانه صادرات نساجی ترکیه شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در سال ۲۰۲۱ شرکت های نساجی ترکیه توانستند صادرات خود را به بالا ترین رقم خود یعنی ۱۲میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار برسانند و رتبه پنجمین صادرکننده برتر کالاهای نساجی جهان را از آن خود کنند.

دولت ترکیه ساز و کار حمایت های نمایشگاهی خود را هرسال بهینه می کند و با توجه به شرایط اقتصادی جهان و روابط با کشورهای دنیا و نیازهای روز بازارهای صادراتی هر سال کشورهای جدیدی را به لیست بازارهای هدف اضافه کرده و یا حذف می کند.

بازارهای جذاب و بزرگی مانند بازار آمریکا همواره در صدر حمایت های دولت ترکیه است و به تازگی نیز همز‌مان با رشد چند صد درصدی مبلمان ، منسوجات خانگی و فرش ماشینی ترکیه به آمریکا دولت این کشور حمایت های خود را پررنگ ترکرده است.

جالب اینکه این حمایت‌ها حتی شامل اجاره دفتر کار و فروشگاه و انبار فرش ماشینی و مبلمان هم می شود و در حال حاضر بسیاری از شرکت های ترک به طور مستقیم در آمریکا اقدام به راه اندازی فروشگاه های عرضه مستقیم در ایالت های مختلف آمریکا کرده اند.

در سال‌های اخیر با توجه به افزایش چشمگیر قیمت ارزهای خارجی در ترکیه و افزایش ریسک های اقتصادی شرکت های نساجی ترک به شدت به سمت بازارهای صادراتی و خارج از ترکیه سوق پیدا کرده اند تا بتوانند با افزایش درآمدهای دلاری و ارزی خود از بازار عقب نمانده و ضربه های سنگین تورم ترکیه را از طریق صادرات جبران نمایند.

در حال حاضر بازارهای اروپا، امریکا ، آفریقا و کشورهای خاور میانه از مهم‌ترین مقاصد صادراتی کالاهای شرکت های نساجی ترکیه به شمار می‌روند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×