اخبار نساجی

صنعت نساجی استان می تواند شاخص اشتغال، توسعه، صادرات و رشد اقتصادی زنجان را افزایش دهد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

نایب رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان، گفت: صنعت نساجی از ظرفیت های بسیار بالایی برخوردار است که می تواند هم در شاخص افزایش اشتغال در استان، توسعه تولید و صادرات و رشد اقتصادی و جایگاه استان در صنعت کشور نقش بسزایی را ایفا کند.

به گزارش ایلنا از زنجان، محمود ضرابی در برنامه بازدید یک روزه مصطفی طاهری، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از واحدهای نساجی استان با اشاره به اینکه صنعت نساجی استان رتبه دوم کشور این بخش را در اختیار دارد، ابراز کرد: طی سالهای گذشته این صنعت مظلوم بوده و موارد و مشکلات عدیده ای داشته، اما بازدید امروز و هماهمنگی مسولان استانی و کشوری نوید بخش روزهای پر از امید برای این صنعت خواهد بود تا در راستای توسعه این صنعت گام برداشته شود.

ضرابی با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته سرمایه گذاری خوبی در حوزه صنعت نساجی در استان زنجان صورت گرفته و سرمایه گذاران بزرگی از کشور در استان حضور پیدا کرده اند، تصریح کرد: صنعت نساجی از ظرفیت های بسیار بالایی برخوردار است که می تواند هم در شاخص افزایش اشتغال در استان، توسعه تولید و صادرات و رشد اقتصادی و جایگاه استان در صنعت کشور نقش بسزایی را ایفا کند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی زنجان با تاکید بر ایجاد ارزش افزوده صنعت نساجی، تصریح کرد: این صنعت دارای مشکلاتی در بخش های مختلف است که از آن جمله می توان به واردات مواد اولیه و با کیفیتی که استاندارد صادراتی سایر کشورهای جهان برخوردار باشد و تولید با کیفیتی را رقم زند، اشاره کرد.

ضرابی ادامه داد: موضوع اعطای تسهیلات بانکی، ساز و کارهای هماهنگ برای صادرات و مشکل تعرفه ترجیحی و بازارهای رقابتی صادراتی و … از مشکلاتی است که در صورت حل آن می توان توسعه و اشتغال بسیار مطلوبی را برای این صنعت متصور بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه استان زنجان از نظر اشتغال وضعیت مطلوب تری داشته و نرخ بیکاری استان ۵.۴ درصد است، ابراز کرد: صنعت نساجی استان یکی از صنایع تاثیر گذار و در این بخش شرکت هایی در استان حضور دارند که در صنعت نساجی به عنوان برند در سراسر کشور شناخته می شوند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

ناصر فغفوری ادامه داد: ۲۵ درصد اشتغال حوزه صنعت استان در حوزه نساجی است که این ظرفیت قابلیت افزایش نیز دارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×