اخبار فرش ماشینی

عرضه فناوری تولید انبوه نانوالیاف کامپوزیتی غلاف‌دار

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 عرضه فناوری تولید انبوه نانوالیاف کامپوزیتی غلاف‌دار

شرکت NEI فناوری الکتروریسندگی جدیدی را عرضه کرده که از طریق آن می‌توان نانوالیافی با ساختار هسته‌ای پوسته‌ای تولید کرد.

الکتروریسندگی روشی است که با استفاده از آن الیاف بسیار نازک با فاز محلول ایجاد می‌شود. در این روش، محلول حاوی مواد موردنظر نوک دستگاه به بیرون تراوش کرده و اختلاف پتانسیل موجود میان نوک و سطح هدف موجب تشکیل الیاف در سطح هدف می‌شود.

به نوشته سایت نانو، با فرآیند جدیدی که شرکت NEI بدست آورده، می‌توان قطر الیاف را کاهش داد به طوری که امکان تولید الیافی با قطر ۵۰ تا ۵۰۰ نانومتر فراهم خواهد شد. تجهیزات الکتروریسندگی موجود در شرکت NEI شرایط تولید انبوه را داشته و همچنین دستگاه‌های تعیین مشخصات مختلفی در کنار این خط تولید وجود دارد. با این کار فرآیند تبدیل فناوری به مواد تجاری تسریع می‌شود.

در بسیاری از مواد، کوچک شدن و رسیدن به ابعاد نانو موجب پدیدار شدن ویژگی‌های منحصربفردی در ماده می‌شود. الکتروریسندگی شرایط تولید نانوساختارهایی از جنس‌های مختلف نظیر پلیمر، سرامیک و فلزی را فراهم می‌کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

یکی از مزیت‌های الکترویسندگی در شرکت NEI آن است که نانوالیاف تولید شده دارای ساختار هسته‌ای پوسته‌ای هستند، در واقع یک غلاف سطح الیاف را می‌پوشاند با این کار می‌توان کامپوزیت‌های مختلفی را با استفاده از الکتروریسندگی ایجاد کرد.

این شرکت همکاری مشترکی را با شرکت‌های دیگر داشته تا بتواند این فناوری را بدست آورد. در حال حاضر امکان تولید نانوالیاف با ویژگی‌های موردنظر مشتریان در این شرکت وجود دارد. مشتریان بعد از تولید نانوالیاف مورد نظر خود می‌توانند تست‌های تعیین مشخصات را مطابق با استانداردهای صنعتی روی محصول بدست آمده، انجام دهند.

NEI در سال ۱۹۹۷ تاسیس شد؛ این شرکت در حوزه تولید و توزیع نانومواد برای صنایع مختلف فعالیت دارد. مواد تولید شده توسط شرکت NEI موجب بهبود کیفیت محصولات مشتریان این شرکت شده‌ است. علاوه‌ بر نانومواد، این شرکت در بخش تولید پوشش‌ها، مواد الکترود باتری و نانوساختارهای ویژه نیز فعالیت دارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×