اخبار فرش ماشینیگزارش نمایشگاه ها

بررسی عملکرد شرکت های ایرانی حاضر در نمایشگاه دموتکس شانگهای

نگارش: آقای ریجارد از شرکت RUILONG چین

تهیه و تنظیم: پریسا تدین فرد- تحریریه کهن

مقدمه

بیست و پنجمین نمایشگاه DOMOTEX Asia/CHINAFLOOR) DACF) در تاریخ ۴ تا ۶ مرداد ماه ۱۴۰۲ در مرکز همایش ها و نمایشگاه های ملی شانگهای، چین برگزار شد. این نمایشگاه پرچم‌ دار نمایشگاه حرفه‌ای کفپوش در منطقه آسیا و اقیانوسیه است که انواع مختلفی از مواد کفپوش و محصولات فناوری سنگفرش مانند فرش، کفپوش، کفپوش چوبی، کف‌پوش کشسان، سنگ، کاشی و سرامیک، پوشش کف، تجهیزات بازسازی و تعمیر و نگهداری زمین را به نمایش می‌گذارد.

این نمایشگاه یک فرصت تجاری ایده آل برای پیمانکاران ساختمانی، طراحان، تجار و خریداران جهانی در سراسر زنجیره این صنعت را فراهم می کند. همچنین این رویداد نقش مثبتی در ارتباط مردم، درک صنعت، نمایش محصولات، ایجاد تصویر برند و تثبیت موقعیت برندها در این صنعت را دارد.

این نمایشگاه در آخرین دوره خود یعنی در سال ۲۰۱۹ با مساحت ۳۰۰۰۰۰ متر مربع با ۱۳۰۰۰۰ شرکت کننده و ۲۵۰۰ غرفه دار و برندهای شرکت کننده برگزار شد. پس از دو سال متوالی به تأخیر افتادن این نمایشگاه به علت پاندمی کرونا، بازگشت موفقیت‌آمیز این نمایشگاه در شانگهای ۲۰۲۳ بار دیگر ثابت کرد که این نمایشگاه همچنان مهم‌ترین پلتفرم تجارت، نوآوری و روند پیشرو در صنعت است.

موضوع اصلی این نمایشگاه توسعه پایدار و پیگیری یک زندگی راحت و بی وقفه برای مردم است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

آماری کوتاه و جالب از نمایشگاه دموتکس شانگهای ۲۰۲۳

  • تعداد بازدید کنندگان رکورد شکست و از رقم ۸۳۵۹۴ نفر عبور کرد.
  • ۱۴ هزار بازدید کننده غیر چینی از نمایشگاه بازدید کردند که ۹۵ درصد سال ۲۰۱۹ بوده.
  • کشورهای بازدید کننده ۱۱۰ کشور
  • حضور ۱۶۰۰ برند و غرفه گذار
  • بالغ بر ۲۰۰ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی

دموتکس دموتکس

در این نمایشگاه آقای ریچارد مالک شرکت RUILONG مفتخر به گفتگو با فرش الماس کویر از ایران شد. شرکت فرش الماس کویر در این گفت و گو بیان کرد: موضوع این نمایشگاه بسیار هم راستا با عملکرد شرکت ما می باشد. ما کاملاً با جهت گیری ارزشی نمایشگاه دموتکس موافقیم و به پتانسیل های بازار چین بسیار امیدوار هستیم. ما هر سال در این نمایشگاه شرکت می کنیم تا فرصت‌های بیشتری را برای مردم چین جهت یادگیری و استفاده از فرش‌های اصیل ایرانی ایجاد کنیم.

می توان گفت شرکت های فرش در ایران با داشتن انواع فرش های زیبا احساس راحتی را برای مشتری فراهم می کنند. همچنین جریان مداوم مشتریانی که برای بازدید و پرس و جو می آیند، بزرگترین برجستگی این نمایشگاه است. در ذهن ما، فرش‌های ایرانی شهرت جهانی دارند و آثار هنری خیره‌کننده‌ای هستند، زیرا در انتخاب مواد مصرفی، تطبیق رنگ، طراحی نقش و تکنیک‌های بافت الزامات بسیار سختی دارند.

فرش اصیل ایرانی کاملاً دستبافت است. از مواد نفیس ساخته شده است که معمولاً از سه نوع ماده انتخاب می شود: ابریشم، پنبه و پشم. هر چه ابریشم بیشتر استفاده شود، ارزش آن بیشتر می شود. رنگ ها از گیاهان و مواد معدنی طبیعی مانند پوست انار، پوست گردو، جنون، شبدر شیرین، نیل، زاج پتاسیم و … استخراج می شوند.

رنگی که به این روش استخراج می شود می تواند رنگ خود را برای مدت طولانی حفظ کند و بسیاری از فرش هایی که صدها سال پیش در ایران بافته شده اند هنوز رنگ های بسیار روشنی دارند. با این حال، با توسعه صنعت مدرن، روش‌های تولید دستی قبلی که بسیار پرکار و  زمان‌ بر بوده، با فرآیند تولید فعلی مکانیزه‌ تر شده است.

البته الزامات بیشتری نیز برای مواد اولیه تولید فرش در نظر گرفته شده است. در حال حاضر، الیاف اکریلیک ارائه شده توسط ما می تواند به طور کامل نیازهای تولید فرش های مرغوب را برآورده کند تا شهرت بین المللی فرش های باکیفیت ایران حفظ شود.

از نظر خود محصول، هم فرش‌ های بافته شده ماشینی و هم فرش‌ های دستباف دارای ویژگی‌های صاف بودن سطح فرش، احساس راحتی پا و مقاومت در برابر فرسایش و دوام بالا هستند. نقش های فرش های ماشینی به اندازه فرش های دستبافت معمولی و طبیعی نیستند، اما نقش های مرتب و ظریفی دارند. ماده اولیه فرش های ماشینی در ایران عمدتا، الیاف اکریلیک هستند که دارای مشخصات زیر می باشند:

۱. ویژگی های کاتیونی:

الیاف اکریلیک دارای بار مثبت در سطح خود هستند که می توانند سبب جذب باکتری ها، ویروس ها و سایر میکروارگانیسم های دارای بار منفی شوند همچنین عملکرد ضد باکتریایی خوبی دارند.

۲. استحکام بالا:

استحکام کششی الیاف اکریلیک بالاتر از نایلون، پلی استر و سایر الیاف مصنوعی است و دارای خاصیت کششی عالی می باشد.

کفپوش-چینی

۳. مقاومت در برابر حرارت:

نخ فرش اکریلیک در برابر دماهای بالا مقاوم است و می تواند ثبات خود را در محیط های گرم تا دمای ℃۱۵۰ نیز حفظ کند.

۴. مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش:

الیاف اکریلیک می توانند به طور مناسب در برابر فرسایش اشعه ماوراء بنفش مقاومت کنند و مقاومت خوبی نیز در برابر آب و هوا دارند.

 

به عنوان یک تامین کننده چینی الیاف اکریلیک، ما به خوبی از نحوه تولید و ارائه الیاف اکریلیک با کیفیت بالا آگاه هستیم. شرکت RUILONG نیز فعالانه در حال بررسی بازار بین المللی به ویژه در ایران است. ما بر این باوریم که با همکاری و تلاش دوستانه بین مردم چین و ایران، محصولات ما در بازار ایران میتوانند شهرت خوبی پیدا کنند.

بیشتربخوانید:

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×