اخبار نساجی

افزایش فروش و‌ صادرات ماشین آلات نساجی در مقایسه با قبل از کرونا


فدراسیون بین المللی تولید کنندگان نساجی در چهل و چهارمین گزارش سالیانه خود در مورد حمل و نقل جهانی و صادرات ماشین آلات نساجی اعلام کرده است سرمایه گزاری ها در این بخش بدون هیچ توقفی با سرعت ادامه دارد و از پاندمی و مشکلات اقتصادی تاثیر چندانی نگرفته است.

طبق این آمارها حمل و نقل و تجارت انواع ماشین آلات ریسندگی، تکسچرایزینگ، بافندگی تاری پودی، کشباف، بافندگی حلقوی و ماشین آلات رنگرزی و تکمیل در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ به شیب بسیار زیادی رو به افزایش و رشد بوده است.

انواع ماشین الات ریسندگی الیاف کوتاه، اپن اند روتور و ریسندگی الیاف بلند به ترتیب بیش از ۱۱۰ درصد ، ۶۵ درصد و ۴۴ درصد رشد داشته است. همچنین ماشین الات بافندگی بدون ماکو ۳۲ درصد، ماشن الات گردباف با حجم بزرگ ۳۰ درصد و ماشین الات تخت بافی ۱۰۹ درصد رشد نشان می دهد.

این آمارها در سال ۲۰۲۱ با همکاری بیش از ۲۰۰ شرکت ماشین ساز در دنیا که بخش مهمی از صادرات و فروش انواع ماشین آلات زا در دست دارند تهیه و بررسی شده است.



۹۰ درصد اسپیندل های الیاف کوتاه در راه آسیا

آمارها نشان می دهند تعداد اسپیندل های ریسندگی الیاف کوتاه به طرز چشمگیری افزایش یافته و از عدد ۴ میلیون اسپیندل در سال ۲۰۲۰ به ۷.۶۱ میللیون اسپیندل در سال ۲۰۲۱ رسیده و نکته جالب اینکه حدود ۹۰ درصد آن در بازار اسیا راه اندازی شده است. مهمترین کشورهای وارد کننده این بخش به ترتیب کشورهای چین، هند، پاکستان، ترکیه، ازبکستان و بنگلادش هستند.

رشد ۳۶۵ درصدی ماشین الات تکسچرایزینگ

این ماشین آلات که رشد بسیار خوبی را داشته است به طور عمده به سه کشور چین، چین تایپه و ترکیه ارسال شده است و اما می توان گفت چین با سهم ۹۰ درصدی این بازار را دز سال ۲۰۲۱ به طور کامل بلعیده است. تجارت این یونیت ها که عمدتا در تولید نخ های پلی آمید فیلامنت کاربرد دارند از ۱۶ هزار عدد در سال ۲۰۲۰ به ۷۵ هزار در سال ۲۰۲۱ رسیده است.

چین بزرگترین خریدار ماشین الات بافندگی بدون ماکو

در سال ۲۰۲۱ بیش از ۱۴۸ هزار ماشین بافندگی بدون ماکو در جهان به فروش رفته است که نسبت به سال ۲۰۲۰ بیش از ۳۲ درصد رشد داشته است. چین در این بخش ۷۳ درصد کل واردات ماشین الات بافندگی رپیر و پروجکتایل، واتر جت و ایر جت را به خود اختصاص داد.

چین، ترکیه و هند بزرگترین وارد کنندگان ماشین آلات گردباف

حجم تجارت ماشین الات گردباف با ۲۹ درصد افزایش به ۳۲۱۹۲ دستگاه رسید و در این بخش هم چین با خرید ۶۴ درصد کل این ماشین الات یعنی ۲۱۸۳۳ دستگاه گردباف در صدر قرار دارد و پس از آن ترکیه با ۳۵۰۰ و هند با ۳۱۷۹ دستگاه بافندگی گردباف در رده های دوم و‌سوم‌ قرار گرفتند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×