اخبار نساجی

قانون‌مند کردن ساعت کار اصناف امکانی مفید برای خانواده‌ها است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران با اشاره به کاهش ساعت کار اصناف در راستای کاهش مصرف انرژی از سوی شورای گفت‌و‌گو، گفت: قانون‌مند کردن ساعت کار اصناف با رویکرد حضور بیش‌تر افراد خانواده در کنار یکدیگر کار مثبتی است.

محمدمهدی میرمهدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با بیان این که بازار تهران ساعت ۳ تعطیل می‌شود اظهار کرد: مصرف انرژی اصناف ۱۵ تا ۲۰درصد مصرف کشور است که کاهش زمان کار اصناف تاثیر آنچنانی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: اگر قانونی در رابطه با تعریف ساعت کار صنوف اجرا شود بسیار مفید خواهد بود و این موضوع در روابط خانواده، نزدیکی افراد خانواده، افزایش تفریح و سرگرمی آن‌ها و شادابی فعالان صنوف تاثیرگذار خواهد بود.

رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران تاکید کرد: زمان حضور فعالان صنوف که بیش‌تر مرد‌های خانواده هستند معطوف به صرف شام و خواب شده است که این موضوع خستگی و عدم شادابی را به خانواده تزریق می‌کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با اشاره به این که برخی از واحدهای صنفی به دنبال جواز فعالیت ۲۴ ساعته هستند، ادامه داد: در حال حاضر فعالیت‌های صنفی که بیش‌تر به خانم‌ها مانند آشپزی و عرضه لباس‌های زنانه مربوط است ساعات بسیار زیادی را به خود اختصاص داده‌اند.

میرمهدی در ادامه، تاکید کرد: ادغام اتحادیه های همگن کار بسیار خوبی است که تمام فعالیت‌های آن‌ها می‌تواند توسط یک اتحادیه انجام گیرد.

وی ادامه داد: در اکثر کشورهای دنیا ۶۰ کد ای‌سیک تعریف شده که در ایران این میزان به ۱۴۰ عدد می‌رسد.

رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران گفت: محصولات فناوری اطلاعات با وجود آن‌که در برخی از آن‌ها از سیم کارت استفاده می‌شود باید زیر نظر اتحادیه فناوران باشد زیرا از سیم‌کارت برای دستیابی به اینترنت استفاده می‌شود، هیچ کس از یک محصول ۱۰ اینچی به عنوان تلفن همراه استفاده نمی‌کنند.

میرمهدی بیان کرد: آیین نامه‌ای در حال تدوین است تا بلاتکلیفی‌های اینچنینی رفع شود و هرچه صنوف قانون‌مندتر شوند به نفع آن‌ها است.

رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران تاکید کرد: قانون فعالیت دو دوره‌ای ریاست اتحادیه‌ها به دلیل ورود فکر نو و نسل تحصیل کرده به اصناف بسیار تاثیرگذار است و از سوی دیگر اگر فردی چند دوره ریاست اتحادیه را برعهده داشته اما کاری نکرده است در آینده نیز نمی‌تواند کاری انجام دهد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×