اخبار نساجی

مرکز مبادلات ارزی هرگز تعطیل نمی شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

مرکز مبادلات ارزی هرگز تعطیل نمی شود

 

اگر نرخ ارز مرجع براساس مصوبه بودجه سال جاری که در مجلس در حال بررسی است، تغییر کند پس به طور حتم ما به التفاوت نرخ ارز مرجع فعلی با نرخ ارز مرجع جدید تعیین و به واردکنندگان کالاهای اساسی پرداخت خواهد شد.

محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی گفت: به هیچ عنوان تحت هیچ شرایطی مرکز مبادلات ارزی تعطیل نمی شود، برنامه ما تقویت عملکرد این مرکز برای تامین ارز مورد نیاز متقاضیان از طریق تزریق ارز به این مرکز است.

وی تصریح کرد: از این پس تمام مبادلات ارزی کشور در این مرکز انجام می شود و بر این اساس برعکس سال گذشته تزریق ارز به این مرکز در سال جاری برای تامین نیازهای ارزی بیشتر می شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه در دو ماهه اول سال جاری یعنی تا پایان اردیبهشت ماه نزدیک به ۸ میلیارد دلار ارز به مرکز مبادلات ارزی تزریق کردیم، ضمن آنکه آنچه که از درآمدهای ارزی به حساب بانک مرکزی برمی گردد، از طریق مرکز مبادلات ارزی در اختیار متقاضیان دریافت ارز قرار می گیرد.

***ادامه پرداخت ارز مرجع برای کالاهای اساسی

رئیس کل بانک مرکزی در ادامه گفتگو در پاسخ به این سوال که تکلیف پرداخت ارز به کالاهای اساسی در سال جاری چه خواهد شد، اظهار داشت: پرداخت ارز مرجع به کالاهای اساسی براساس اعلام نیاز سازمان های ذیربط است، یعنی اگر سازمان های مربوطه اعلام کنند که چقدر نیاز به ارز مرجع دارند، بانک مرکزی نیاز ارز مرجع آنها را برای واردات کالاهای اساسی تامین می کند.

وی ادامه داد: اگر نرخ ارز مرجع براساس مصوبه بودجه سال جاری که در مجلس در حال بررسی است، تغییر کند پس به طور حتم ما به التفاوت نرخ ارز مرجع فعلی با نرخ ارز مرجع جدید تعیین و به واردکنندگان کالاهای اساسی پرداخت خواهد شد.

وی در رابطه با پیشنهاد بانک مرکزی در مورد نرخ ارز و لایحه بودجه سال ۹۲ به ویژه ارز مرجع گفت: سازمان های ذیربط همچون وزارت صنعت، معدن و تجارت و یا وزارت بهداشت مسئول اعلام نیاز ارزی خود براساس نرخ ارز مرجع یا مبادله ای نیستند، بلکه بانک مرکزی تعیین کننده نیاز ارزی آنها برای واردات کالا براساس نرخ ارز مرجع یا مبادله ای است، یعنی آنکه آنها اعلام می کنند که چه میزان نیاز به ارز برای کالاهای مورد نیاز دارند و این بانک مرکزی است که تعیین می کند به این کالاها ارز مرجع یا مبادله ای بدهد.

رئیس کل بانک مرکزی در رابطه با موضوع جابجایی مدیران عامل بانکهای سپه و ملی عنوان کرد؛ من هم این موضوع را فقط شنیده ام و باید بگویم احکام مدیران بانکهای دولتی در رابطه با جابجایی از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام می شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×