اخبار نساجی

میزان پیش فروش سکه در فاز چهار گانه

 

میزان پیش فروش سکه در فاز چهار گانه

آخرین آمارها از میزان پیش فروش سکه در فازهای چهار گانه منتشر شد.

گزارشهای بانک مرکزی نشان می دهد میانگین پیش‌فروش روزانه در فاز اول و دوم بیش از ۱۲۰ هزار سکه در روز بوده است در فاز سوم میزان ثبت‌نام به زیر ۶۰ هزار سکه کاهش یافته و در فاز چهارم این رقم به ۲۰ هزار سکه تنزل کرده است.

پیش‌فروش سکه از ۷۲ روز قبل در شعب بانک ملی ایران آغاز شد و تاکنون در چهار فاز دنبال شده است. طبق آخرین تصمیم قرار است این پیش‌فروش ۹ ماهه باشد.بانک مرکزی با هدف آن چه که هدایت نقدینگی سرگردان در دست مردم به سمت بانک‌ها و پاسخ به تقاضای موجود در بازار عنوان شد، پیش‌فروش سکه در شعب بانک ملی ایران را از ۲۹ آذر ماه امسال آغاز کرد. در فاز اول، سررسید تحویل سکه پیش‌فروش شده، در دو مقطع زمانی چهار ماهه و ۶ ماهه تعیین شد. همزمان با تحولات بازار آزاد نیز قیمت پیش‌فروش سکه روند افزایشی گرفت. پیش‌فروش سکه در فاز اول، اول بهمن ماه متوقف شد و بانک مرکزی اعلام کرد که فاز دوم این سیاست از سوم بهمن آغاز خواهد شد. در فاز دوم، با توجه به تحولات بازار، رقم پیش‌فروش سکه ۸۰ هزار تومان بیشتر شد، اما مدت زمان سررسید تحویل سکه پیش‌فروش سکه در همان مقطع ۴ و ۶ ماهه باقی ماند. فاز دوم پیش‌فروش سکه نیز تا ۲۹ بهمن ماه سال جاری ادامه یافت. در فاز سوم که از اول اسفند ماه آغاز شد و ۱۱ روز به طول انجامید بانک مرکزی مدت زمان تحویل سکه پیش‌فروش شده را به ۸ ماه افزایش داد. حال در فاز چهارم که قرار است از شنبه هفته قبل شروع شد یک ماه دیگر به این مدت زمان افزوده شده است و میزان استقبال به ۲۰ هزار سکه در روز کاهش یافته است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×