اخبار نساجی

نعمت‌زاده باید برنامه‌های پررنگ‌تری را در حوزه بازرگانی ارائه دهد

 

نعمت‌زاده باید برنامه‌های پررنگ‌تری را در حوزه بازرگانی ارائه دهد

برنامه‌ای که وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت درباره صنعت کشور ارائه کرده بسیار جامع و کامل است ولی مشکلی که از نظر ما به نظر قابل توجه می‌آید این است که برنامه او در حوزه بازرگانی باید تکمیل شود.

یحیی آل‌اسحاق، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت با بیان مطلب بالا و این‌که با توجه به سابقه نعمت‌زاده در بخش صنعت می توان به بهبود وضعیت صنعت کشور در آینده امیدوار بود خاطرنشان کرد: با توجه به این که مشکل اصلی امروز کشور در تمامی حوزه‌های صنعت، معدن و بازرگانی مسائل مربوط به تجارت و لجستیک در حل مسائل اقتصادی است لذا باید به موضوع بازرگانی توجه ویژه‌تری شود.

وی با بیان این‌که باید این نکته را مورد نظر قرار داد که موضوع تجارت و بازرگانی حتی بر صنعت کشور نیز تاثیرگذار است، گفت: به طور مثال برای تامین مواد اولیه تولید و صنعت کشور ابتدا باید بخش بازرگانی را بهبود بخشید.

رییس اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر این‌که اهم مشکلات امروز ما صادرات و واردات، مشکلات بانکی، بازار فروش و قیمت‌گذاری است، گفت: عمده مسائل و مشکلات موجود در حوزه صنعت ناشی از مباحث تجاری بوده و تاثیری که حوزه بازرگانی بر صنعت کشور می‌گذارد محسوس است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با بیان این‌که علاوه بر اولویت حوزه بازرگانی در زمینه حل مشکلات صنعت کشور باید به اهمیت معیشت مردم نیز اشاره کرد، اظهار کرد: تامین کالاهای اساسی، تامین نهاده ها برای بخش کشاورزی و دامداری، تامین ارز مورد نیاز، موضوع واردات گندم و قیمت گذاری بر روی کالاها عمده مواردی است که در حوزه بازرگانی گنجانده شده و اهمیت این حوزه را به مراتب بیش از بخش صنعت می‌کند.

آل‌اسحاق تصریح کرد:‌ هر کسی که در وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیت می‌کند و حتی خود نعمت‌زاده باید این نکته را در نظر بگیرد که مسائل تجاری و بازرگانی مقدم بر سایر حوزه‌ها است.

رییس اتاق بازرگانی تهران در پایان با تاکید بر این‌که نعمت‌زاده باید حضور خود در بخش بازرگانی را پررنگ‌تر نشان دهد، خاطرنشان کرد: همچنین وی باید برنامه‌های پررنگ‌تری را در این حوزه ارائه دهد. در حال حاضر دو سوم از برنامه‌ای که وی ارائه کرده است در حوزه صنعت است و باید برنامه خود در حوزه بازرگانی را تقویت کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×