اخبار نساجی

نعمت زاده قول داد: رشد سالانه ۱۲ درصدی ارزش افزوده صنعت و معدن

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

نعمت زاده قول داد: رشد سالانه 12 درصدی ارزش افزوده صنعت و معدن

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت قول داد: نسبت ارزش افزوده این بخش به GDP در پایان دوره ۴ ساله وزارتش به ۴۵ درصد و متوسط رشد سالانه ارزش افزوده بخش صنعت و معدن به ۱۲ درصد برسد.

به گزارش مهر، محمدرضا نعمت زاده با اشاره به وابستگی اقتصاد کشور به تامین منابع درآمدی از خارج از کشور (افزایش واردات از ۴۳ میلیارد دلار در سال ۱۳۸۴ به حدود ۶۲ میلیارد دلار در سال ۱۳۹۰ ) و افزایش تراز بازرگانی منفی در بخش غیر نفتی، گفت: طبق برنامه های ارائه شده نسبت پوشش صادرات صنعتی و معدنی به واردات صنعتی و معدنی در پایان دوره ۴ ساله فعالیت دولت یازدهم به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

نامزد معرفی شده برای وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین از برنامه ریزی برای رسیدن به سهم ۴۵ درصدی نسبت صادرات صنعتی – معدنی به کل صادرات در پایان دوره ۴ ساله مسئولیت خبر داد و افزود: سهم صادرات محصولات با فناوری متوسط و بالا به صادرات صنعتی ومعدنی در پایان دوره به ۳۰ درصد خواهد رسید.

نعمت زاده از دیگر اهداف خود را در دوران مسئولیت را رساندن سرانه صادرات صنعتی به ۵۰۰ دلار و سهم صادرات صنعتی و معدنی به کل صادرات صنعتی جهان به ۳/. درصد اعلام کرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مشارکت برای رساندن رتبه فضای کسب و کار کشور به کمتر از ۱۰۰، جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی در صنعت به رقم متوسط سالیانه ۸ میلیارد دلار، رشد سالانه نرخ بهره وری کل عوامل تولید به ۳ درصد، سهم ارزش افزوده صنعتی کشور در ارزش افزوده صنعتی جهان به ۴ درصد و رساندن سهم کالاهای با فناوری متوسط و بالا در ارزش افزوده صنعتی به ۴۰ درصد از دیگر اهداف برنامه نعمت زاده برای یک دوره ۴ ساله مدیریت در وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×