اخبار نساجیگزارش نمایشگاه ها

نمایشگاه اینترتکس تونس: نمایشگاهی قدرتمند برای صنعت رو به رشد نساجی تونس

نمایشگاه اینترتکس تونس برگزار شد

نمایشگاه اینترتکس تونس در تاریخ ۱۹ تا ۲۱ اکتبر ۲۰۲۳ در محل نمایشگاه های شهر سوس در کشور تونس برگزار گردید و میزبان بیش از ۱۷۰ شرکت بود. در این نمایشگاه بیشترین غرفه ها به کشورهای ترکیه ، چین و هندوستان اختصاص یافت.

نمایشگاه تونس یک نمایشگاه مهم در شمال آفریقاست که می تواند به صنعت رو به رشد نساجی در افریقا کمک کند.

آقای سرهان پول مدیر عامل شرکت برگزار کننده این نمایشگاه در حاشیه برگزاری به مجله نساجی کهن گفت: “صنعت نساجی تونس به یک بازار جذاب برای شرکت های بین المللی مانند ما تبدیل شده است که اولویت آنها افزایش حجم تجارت و سرمایه گذاری مداوم در تونس است. پس از بررسی دقیق بازار و رسیدن به این نتیجه که تونس روابط تجاری بهتری با سایر کشورها و اخلاق کاری بهتری در مقایسه با دیگر کشورهای آفریقایی دارد، تصمیم به سازماندهی Intertex تونس گرفتیم و به این ترتیب اولین نسخه Intertex تونس را در سال ۲۰۱۸ برنامه ریزی کردیم که می تواند به عنوان یک نسخه بوتیک با مشارکت شرکت های معتبر بین المللی نامیده شود. خوشبختانه هر سال استقبال از این نمایشگاه بیشتر شده و شرکت های بیشتری در آن حضور پیدا می کنند.”

کشور تونس با جمعیتی حدود ۱۴ میلیون نفر در کنار کشورهایی مانند مصر، مراکش و الجزایر از کشورهای با صنعت نساجی قویتر نسبت به سایر کشورهای آفریقایی است.

آقای بهادیر ازر مدیر فروش و مارکتینگ نمایشگاه اینترتکس به مجله نساجی کهن گفت: “ قاره آفریقا دارای پتانسیل های بالایی در صنعت نساجی و پوشاک است و با سرمایه گذاری های جدید در مسیر یک هاب جدید برای صنعت نساجی جهان حرکت می کند. آفریقا دارای نیروی کار ارزان است و صنعت نساجی یکی از بهترین صنایع برای حل مشکل بیکاری در آفریقاست. نمایشگاه های نساجی و پوشاک در آفریقا می توانند تضمین کننده رشد پایدار کشورهای آفریقایی باشد هر چند که باید به پیشرفت زیر ساخت ها در آفریقا اهمید بیشتری داده شود.”

صنعت نساجی و پوشاک تونس در یک نگاه

–        بیش از ۲۱۰۰ شرکت فعال نساجی و پوشاک با ۱۰ نفر کارگر به بالا و ایجاد حدود ۲۰۰ هزار فرصت شغلی
–        ۸۳ درصد از شرکت های نامبرده در بالا قسمتی یا همه تولیدات خود را صادر می کنند.
–        ۱۱۲۴ شرکت و کارخانه تولیدی با سرمایه صد در صد خارجی و یا با همکاری سهامدارن عمدتاً اروپایی فعالیت می کنند.
–        درآمد سالانه حاصل از صادرات محصولات نساجی ۴۰۰۰ میلیون دینار تونس می باشد.
–        هر ساله بیش از ۱۷۰ میلیون دینار تونس سرمایه گذاری جدید در این صنعت صورت می گیرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نساجی و پوشاک تونس ستاره درخشانی در بین صنایع این کشور است و نقش مهمی در اقتصاد تونس دارد. صنعت نساجی بعد از کشاورزی با سهم ۲۲ درصد در صادرات تونس از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین در بخش صنعت ۴۲ درصد اشتغالزایی کل به نساجی تعلق دارد.

برای اطلاعات بیشتر و رزرو غرفه با شماره های ذیل تماس بگیرید:

تلفن: ۲۴ ۶۳ ۲۳۴ ۵۳۹ ۰۰۹۰

whatsapp icon

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×