اخبار فرش ماشینی

نمایشگاه بین المللی تهران در قبضه کاشانی‌ها

تهیه و تنظیم : حانیه ابوالحسنی – تحریریه مجله نساجی کهن

مسئول نمایشگاه بین المللی کاشان در خصوص چهاردهمین نمایشگاه بین المللی فرش ماشینی و موکت تهران در گفت و گو با « مجله نساجی و فرش ماشینی کهن» گفت: حدود ۱۴۰ غرفه در نمایشگاه چهاردهم دایر است که ۸۰ درصد از این مقدار متعلق به کاشان و آران و بیدگل است.

محمود برادران با اشاره به آنکه ۱۰۲ شرکت از کاشان در نمایشگاه چهاردهم حضور داشتند، بیان کرد: هدف آن است که در سال‌های آینده نمایشگاه صنایع وابسته به فرش ماشینی را درکاشان برپا کنیم همانگونه که پایه گذار نمایشگاه بین المللی فرش ماشینی تهران نیز شهر کاشان بوده است.

ضعف در بعد خارجی نمایشگاه؛ دلیلی بر ورود کاشان در سیاست گذاری نمایشگاه

عضو شورای سیاستگذاری نمایشگاه فرش ماشینی تهران تصریح کرد: بعد خارجی نمایشگاه بین المللی فرش تهران در طی سال‌های گذشته رشدی نداشته و نتوانسته است به عنوان یک نمایشگاه در سطح بین المللی ظاهر شود. همین امر دلیلی بر حضور تشکل‌های وابسته و در راس آن اتاق بازرگانی کاشان در سیاستگذاری نمایشگاه بین الملل فرش تهران بوده‌است.

برادران با تاکید بر آنکه صنعت فرش ماشینی ایران پتانسیل مطرح شدن در سطح جهانی را دارد اذعان کرد: نمایشگاه محلی برای ظهور و بروز توانمندی‌هاست؛ لذا تلاش شورای سیاستگذاری برطرف کردن ضعف موجود در جذب مخاطبین خارجی و بعد بین المللی نمایشگاه است.

وی افزود: نداشتن برنامه تقویمی مناسب و به طبع ناتوانی در ارائه برنامه زمان بندی شده دو عامل مهم در کاهش بازدهی صادراتی است. با این همه قرار است سایت نمایشگاه سال آینده افتتاح شود و تلاش بر آن است که با تبلیغات برنامه ریزی شده از امسال نمایشگاه سال آینده را به تجار خارجی معرفی کنیم، که البته برای رساندن نمایشگاه به جایگاه واقعی خودش نیازمند همراهی اصحاب رسانه هستیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×