اخبار فرش ماشینی

نمایشگاه فرش و کفپوش استانبول: نمایش قدرت غول های فرش جهانی

نمایشگاه فرش و کفپوش استانبول (CFE 2023) که از ۱۴ تا ۱۷ آذرماه در مرکز نمایشگاه استانبول (IFM) برگزار شد، با نمایش بزرگی از پیشروان صنعت فرش جهان به پایان رسید.

این رویداد که توسط گروه نمایشگاه های Tüyap و با همکاری انجمن صادرکنندگان فرش استانبول (İHİB) و انجمن صادرکنندگان فرش جنوب شرقی آناتولی (GAIB) برگزار شد، ثابت کرد که مکان تماشایی برای غول‌های فرش جهانی و ترکیه است.

این نمایشگاه که میزبان ۲۱۲۸۴ بازدیدکننده از ۱۰۳ کشور، اروپا، آمریکا، آفریقا و آسیا بود، شاهد مشارکت ۴۰۰ شرکت و نماینده بود که ۲۵ درصد آن بین المللی بود. در طول چهار روز این نمایشگاه، متخصصان صنعت، طراحان و خریداران را گرد هم آورد.

افـتتاحیه نمایشگاه فرش استانبول (CFE 2023)- جشـنواره رنـگ، طـرح و هنـر فـرش

افتتاحیه نمایشگاه فرش استانبول به بهترین و با شکوه ترین شکل برگزار شد و‌ حمایت تمام قد مسئولین و انجمن های ترکیه از این رویداد را نشان داد. مراسم افتتاحیه با حضور افراد زیر انجام شد:

– مدیر عامل شرکت نمایشگاه های تویاپ
– رییس انجمن صادرکنندگان فرش استانبول
– انجمن صادرکنندگان فرش ماشینی جنوب شرق ترکیه
– رییس مجلس صادرکنندگان ترکیه (تیم) بخش فرش
– رییس هیات مدیره اتاق بازرگانی استانبول
– رییس کل مجلس صادرکنندگان ترکیه
– فرماندار استانبول
– معاون وزیر سازمان تجارت ترکیه
– شهردار قاضی آنتپ
– فرماندار قاضی آنتپ

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

معاون رئیس جمهور آقای یلماز در افتتاحیه نمایشگاه فرش و کفپوش استانبول CFE 2023 با تاکید بر اهمیت این رویداد، اظهار داشت: ما برای این نمایشگاه ارزش قائل هستیم زیرا همه بازیگران کلیدی صنعت فرش را گرد هم می آورد. وی در ادامه بر تعهد دولت برای افزایش زیرساخت‌ها و ظرفیت تولید در این بخش با هدف بلندپروازانه رسیدن به مرز ۳ میلیارد دلار صادرات تا پایان سال تاکید کرد.

با مشارکت بیش از ۴۰۰ شرکت ترکیه ای و جذب هزاران بازدید کننده از ۱۰۳ کشور، معاون رئیس جمهور یلماز خوش بینی خود را بیان کرد: “من معتقدم که تقویت روابط موجود از طریق این نمایشگاه سهم قابل توجهی را در بازارهای جهانی برای شرکت های ترکیه ای باز می کند و منجر به افزایش قابل توجه صادرات ما خواهد شد. این رویداد به عنوان یک پلت فرم حیاتی برای تقویت روابط بین المللی و پیشبرد صنعت فرش ترکیه به ارتفاعات جدید عمل می کند.

با حضور یک میلیون متر مربع فرش در نمایشگاه CFE 2023، روند فرش های ترکیه در سال ۲۰۲۴ مشخص شد، استفاده از رنگ های مفهومی در این نمایشگاه به وضوح قابل رویت بود.

در این نمایشگاه طیف وسیعی از محصولات از فرش و گلیم دستباف گرفته تا فرش ماشینی، گلیم و قالیچه و همچنین انواع سجاده و ماشین آلات و لوازم نساجی به نمایش گذاشته شد.

ایلهان ارسوزلو، مدیر کل شرکت نمایشگاه‌های Tüyap، از علاقه بی‌نظیر صنعت فرش جهانی به اولین دوره این نمایشگاه ابراز خرسندی کرد. وی اظهار داشت: “نمایشگاه ما با مشارکت بالا موفقیت چشمگیری داشته است. ما فرهنگ و فنون بافت آناتولی را با بازدیدکنندگان خود به اشتراک گذاشتیم. علیرغم اینکه اولین سال فعالیت ما بود، نتایجی که به دست آوردیم همه ما را خوشحال کرد. طبق برنامه ریزی در طی ۵ سال، نمایشگاه ما می تواند به بزرگترین نمایشگاه فرش و کفپوش جهان تبدیل شود.

پیش‌بینی می‌شود که با باز کردن بازارهای جدید در خارج از کشور از طریق محصولات نوآورانه و تقویت روابط موجود، به افزایش صادرات فرش ۲.۸ میلیارد دلاری کمک قابل توجهی کند.

CFE 2023 نه تنها به تجارت کمک کرد، بلکه میزبان رویدادهای بسیار سودمند در مورد روندهای آینده در این بخش بود. کارشناسان رنگ، طرح، تکنیک‌های بافت و مواد، اطلاعات بازدیدکنندگان را در طول این رویداد چهار روزه به روز آوری کردند.

دومین دوره نمایشگاه فرش و کفپوش قرار است از ۷ تا ۱۰ ژانویه ۲۰۲۵ در مرکز اکسپو استانبول برگزار شود.

شرکت کننده های فرش ماشینی ایرانی حاضر در این نمایشگاه

فرش مشهد، فرش فرهی، فرش سهند، فرش قالی سلیمان، فرش بهشتی، فرش پرنیان،فرش قانع، فرش آسایش، فرش سناتور، الماس کویر کرمان، فرش داریوش، فرش قیطران، فرش قصر ایرانیان، فرش محتشم، فرش شاهرخ، فرش یلدای کویر کاشان، افشار زرینه، فرش مهر و ماه و فرش آرشام

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×