اخبار نساجیگزارش نمایشگاه ها

نمایشگاه بین المللی نخ استانبول میزبان ۵۰۰ غرفه گذار از سراسر جهان

مصاحبه با خانم Sibel SAY مدیر پروژه نمایشگاه نخ استانبول

• لطفا در مورد این دوره از نمایشگاه نخ استانبول و دلایل به تعویق افتادن آن بیشتر توضیح دهید؟

پس از زلزله ای که ترکیه را لرزاند و ۱۰ استان را تحت تاثیر قرار داد، نمایشگاه بین المللی نخ استانبول که قرار بود از تاریخ ۱۶ تا ۱۸ فوریه ۲۰۲۳ (۲۷-۲۹ بهمن ۱۴۰۱) در مرکز نمایشگاهی Tüyap در استانبول برگزار شود، به تاریخ ۱ تا ۳ ژوئن ۲۰۲۳ (۱۱-۱۳ خرداد ۱۴۰۲) به تعویق افتاد.

نمایشگاه بین المللی نخ استانبول با حضور بیش از ۵۰۰ غرفه گذار که از ۲۰ کشور خارجی می آیند برگزار خواهد شد. علاوه بر غرفه‌های کشور هند، چین، ازبکستان و بلاروس، شرکت‌های پیشرو از ترکیه در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

به عنوان یک نوآوری در نمایشگاه امسال، فضای تحت عنوان “ماجراجویی نخ” و بازیافت آن ایجاد شده است که در آن برای غرفه داران و بازدیدکنندگان فضایی را ایجاد می کند که بتوانند بیشتر با فرایند بازیافت و تولید پایدار آشنا شوند. در این فضا تأکید بر موضوع پایداری خواهد بود.

• آیا می توانید تمام رویدادها و نمایشگاه های شرکت Tüyap در بخش نساجی و پوشاک را با ما به اشتراک بگذارید؟

علاوه بر نمایشگاه بین‌المللی نخ استانبول که هر ساله توسط شرکت نمایشگاه‌هی Tüyap مرکز کنگره Tüyap در استانبول برگزار می‌شود، نمایشگاه پارچه و لباس آماده با نام Texpo Çukurova توسط شرکت نمایشگاهی Tüyap Adana Fairs Organization در مرکز نمایشگاهی تویاپ آدانا برگزار می‌شود. این مرکز نمایشگاهی هم زیر نظر مرکز نمایشگاهی Tüyap استانبول است.

• دلیل اینکه استانبول مکانی عالی برای برگزاری نمایشگاه های نساجی و پوشاک است چیست؟

بخش پوشاک آماده و نساجی که جایگاه مهمی در اقتصاد ملی ترکیه دارد نقش بسزایی در تولید، صادرات و اشتغال دارد. ۶۱ درصد از شرکت های فعال در این بخش در استانبول واقع شده اند که ۲۰ درصد از اقتصاد استانبول را تشکیل می دهد.

استانبول از بسیاری جهات تقریباً در قلب ترکیه واقع شده است. استانبول به عنوان مرکز مد و فشن وجود شرکت های نساجی مهم در استانبول، مزیت های تجاری ارائه شده به شرکت ها، موقعیت شهری که قاره های اروپا و آسیا را به هم متصل می کند را می توان از جمله دلایلی برشمرد که منجر به برگزاری نمایشگاهی بسیاری در حوزه نساجی در این شهر شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نمایشگاه نخ استانبول- بازدیدکنندگان از غرفه ها
• لطفا گزارش کوتاهی از آخرین دوره نمایشگاه نخ استانبول با ما به اشتراک بگذارید.

نمایشگاه بین المللی نخ استانبول که در سال ۲۰۲۲ برگزار شد، ۲۵۵ شرکت غرفه دار از ۱۵ کشور و ۱۰۲۸۲ بازدید کننده حرفه ای از ۸۶ کشور، به ویژه ایران، ایتالیا، مراکش، روسیه، فرانسه و چین را گرد هم آورد. تعداد کل بازدیدکنندگان داخلی و خارجی نسبت به نمایشگاه سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته است.

۲۱ درصد از بازدیدکنندگان نمایشگاه، تصمیم گیرندگان، ۱۳ درصد مدیران ارشد، ۳۳ درصد مدیران و ۳۳ درصد کارشناسان بودند. ۳۲ درصد از بازدیدکنندگان اظهار داشتند که در طول نمایشگاه اجناس خریداری کرده‌اند، در حالی که ۶۸ درصد از برنامه‌های خود برای خرید پس از نمایشگاه خبر داده‌اند. شرکت های شرکت کننده در این نمایشگاه نرخ سفارش خود را در طول نمایشگاه ۸۱ درصد افزایش دادند. در نمایشگاهی که غرفه داران ۸۹ درصد راضی بودند، بازدیدکنندگان نیز ۹۴ درصد رضایت داشتند.

• چرا شرکت های نساجی در بخش نخ باید در این نمایشگاه محصولات خود را به نمایش بگذارند؟

اول از همه، نمایشگاه بین المللی نخ استانبول به عنوان جامع ترین نمایشگاه در ترکیه است که در این زمینه برگزار می شود. شرکت‌های پیشرو داخلی و خارجی در تولید نخ، که ماده اولیه در بخش‌های پوشاک آماده، نساجی و منسوجات خانگی است، نمایشگاه بین‌المللی نخ استانبول را ترجیح می‌دهند تا اطمینان حاصل کنند که محصولاتشان توسط خریداران مناسب در دسترس است.

این نمایشگاه با توجه به تعداد غرفه داران و بازدیدکنندگان هر سال به طور پیوسته رشد می کند و از نظر کیفیت بهتر می شود. این نمایشگاه جایگاه خود را در این بخش روشن کرده است، حجم تجارت زیادی در این نمایشگاه صورت می گیرد و غرفه داران سهم خود را از این تجارت دریافت می کنند.

نمایشگاه بین المللی نخ استانبول اکنون به مرکز اعتبار تعدادی از غرفه داران تبدیل شده است که همه شرکت هایی که نمی خواهند از رقابت عقب بمانند می خواهند در آن شرکت کنند. این نمایشگاه یک پلتفرم تجاری است که در آن همه شرکت‌های این بخش که هدف‌محور هستند و می‌خواهند در یک مکان به مخاطبان مناسب دست یابند و در همکاری‌های بین‌المللی شرکت کنند حتما در آن حضور خواهند داشت.

نمایشگاه نخ استانبول- بازدیدکنندگان
• جزئیات بیشتری در مورد طیف محصولاتی که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می شوند، به ما بدهید.

طیف وسیعی از محصولات شامل نخ های پنبه ای، نخ های الاستین، نخ های پشمی، نخ های اکریلیک، نخ های ویسکوز، نخ های پلی استر، نخ های ابریشم، نخ های نایلون، نخ های بافت دار، نخ های فانتزی، نخ های ارگانیک، نخ های پلی پروپیلن، نخ های رژنر، نخ های رژنر – نخ های بافندگی، الیاف، مابون، بوبین ها و …در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

• نمایشگاه نخ استانبول پذیرای بازدیدکنندگان بین المللی بسیار زیادی به خصوص از خاورمیانه و شمال آفریقا است. نظر شما در مورد بخش نساجی و پوشاک در منطقه مذکور چیست؟

این مناطق که اخیراً در بین رهبران جهانی در بخش نساجی و پوشاک آماده مطرح شده‌اند، قطعاً برای این بخش حیاتی هستند. آنها با استفاده از مواد مرغوب، محصولات خود را با قیمت های مقرون به صرفه به بازارهای جهانی عرضه می کنند. ترکیه به عنوان پلی برای تجارت با این مناطق عمل می کند که این خود دلیلی بر ارجحیت نمایشگاه بین المللی نخ استانبول توسط بازدیدکنندگان و غرفه داران در این منطقه است.

ساختمان نمایشگاهی نخ استانبول
• آیا سمینار و کنفرانسی در طول نمایشگاه نخ استانبول برگزار می کنید؟

ما روی برنامه‌های کنفرانس بلندمدت و بین‌المللی برای نسخه‌های آینده نمایشگاه کار می‌کنیم، اما برنامه کنفرانسی برای سال ۲۰۲۳ آماده نکرده‌ایم. علاوه بر این، امسال به عنوان اولین قدم یک فضای ترند در نمایشگاه ایجاد کرده ایم. برنامه ریزی های کنفرانس نخ های بازیافتی، که مفهوم جدیدی برای بازار نساجی و لباس های آماده نیست، به موضوع مهم تری تبدیل شده است، زیرا برندها در سال های اخیر اهمیت بیشتری به کاهش ردپای کربن می دهند.

در قسمت ”ماجراجویی نخ“، از ضایعات نخ تا محصول نهایی، که توسط تیم بازاریابی نمایشگاه بین‌المللی نخ استانبول طراحی شده است، با بازدیدکنندگان در خصوص نخ‌های بازیافتی صحبت و اجرا خواهد شد. در آن فضای اختصاص داده شده، مراحل بازیافت با استفاده از نمونه محصولات دریافتی از شرکت های غرفه دار برای بررسی بازدیدکنندگان ارائه می شود.

• پایداری و بازیافت یکی از موضوعات مهم این روزها در بخش نساجی است. سیاست نمایشگاه نخ استانبول در این زمینه چیست؟

همانطور که در سوال قبل اشاره کردیم، پایداری و بازیافت از عوامل کلیدی آینده صنعت نساجی هستند و هر روز که می گذرد اهمیت بیشتری به آنها داده می شود. ما همچنین شرکت هایی داریم که محصولات خود را به عنوان نخ های احیا شده در نمایشگاه ما به نمایش می گذارند.

در بخش ”ماجراجویی نخ“، که ما بر موضوع پایداری تاکید خواهیم کرد. در خصوص نمایشگاه های پیش رو پروژه هایی داریم که به طور ویژه در این زمینه برنامه ریزی می کنیم.

نمایشگاه نخ استانبول

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×