اخبار فرش ماشینیگزارش نمایشگاه ها

نمایشگاه چهاردهم، چیزی شبیه به یک مهمانی بسیار خوب

حانیه-ابوالحسنی-مجله-نساجی-کهن

مصاحبه و نگارش: حانیه ابوالحسنی – مجله نساجی کهن

مدیر عامل شرکت فرش جردن در خصوص تجربه حضور در چهاردهمین نمایشگاه فرش ماشینی تهران در گفت و گو با «مجله نساجی و فرش ماشینی کهن» گفت: هرچند تلاش سیاستگذاران و مجری‌ها مشهود و قابل تقدیراست، اما نمایشگاه چهاردهم بیشتر شبیه به یک مهمانی بسیار خوب و دید و بازدید صمیمی بود تا یک نمایشگاه تجاری!

مهدی نوروز پور تصریح کرد: ساعت بازدید و تقویم زمانی؛ دو مشکل اساسی نمایشگاه چهاردهم بود. چراکه زمان بازدید نمایشگاه از ۸ صبح تا ۳ بعداز ظهر بود؛ و این امر عرصه حضور بازدید کنندگان را تنگ می‌کرد و درست در زمان اوج بازدید کنندگان مجبور به تعطیلی بودیم.

وی با اشاره به نمایشگاه سال پیش افزود: این نمایشگاه برج هشت برگزار شد که همزمانی آن با بازار فروش فرش ماشینی (سه ماهه آخرسال) سبب ایجاد رغبت به خرید و حتی ثبت سفارش شد. اما تاریخ برگزاری نمایشگاه چهاردهم و همزمانی آن با ماه صفر و اربعین تمایل به خرید را کمرنگ می‌کرد.

مدیرعامل شرکت فرش جردن ابراز داشت: امتیاز بندی ایجاد شده در اعطای غرفه‌‌ها یک موضوع مورد شکایت در میان شرکت‌های فرش حاضر در نمایشگاه بود، چرا که طبق رسم معمول هر شرکت جای ثابت خود را در نمایشگاه دارد تا زمانی که خودش نخواهد یا نیاید، با این همه این امتیاز بندی را امری هوشمندانه و درست میدانم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی تصریح کرد: از جمله معیارهای شاخص امسال که شماره سالن و ابعاد غرفه را مشخص میکرد مواردی چون؛ میزان صادرات، تعداد پرسنل شرکت، سابقه حضور در نمایشگاه‌های دموتکس و تخصصی فرش ایران بود.

نوروز پور افزود: هرچند تقویم زمانی نمایشگاه چهاردهم از بازدهی آن می‌‌کاست اما به یقین شرکت کردن ما در نمایشگاه از عدم شرکت در آن بهتر بود چرا که امتیاز حضور در نمایشگاه جهت رتبه بندی سالهای بعد یک عامل مهم و تعیین کننده برای حضورمان در نمایشگاه چهاردهم تلقی میشد.

وی با بیان تجربه حضور در سیزده دوره نمایشگاه بین المللی فرش ابراز داشت: معمولا در تمامی نمایشگاه‌ها مشتری‌های خارجی دعوت می‌شوند اما در ایران به‌سبب تحریم‌ها این امکان وجود ندارد تا جایی که بازدید کننده ای مجبور به دریافت پاسپورت یکبار مصرف از سفارت ترکیه شده بود تا مشکلی برای پاسپورت و آمریکا رفتنش ایجاد نشود.

مدیر عامل شرکت فرش جردن با تاکید بر این موضوع که، توقع چندانی از بازدهی صادراتی نمایشگاه بین المللی فرش وجود ندارد تصریح کرد: حضور مشتریان خارجی در نمایشگاه چهاردهم بسیار کم بود و غالب آن هم از کشورهایی نظیر: افغانستان و پاکستان بودند که سطح توقعشان خرید فرش بسیار خوب و تعداد زیاد نیست.

نوروز پور در نهایت اهمیت تبلیغات هوشمندانه را یادآورشد و گفت: متاسفانه تبلیغات زیاد در ورودی سالن‌های هشت و نه ،که از بهترین سالن‌هاست، سبب کور شدن فضای دید سایرین و خفه شدن فضای نمایشگاه شده بود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×