اخبار نساجی

گام های کوچک برای پایداری در صنعت نساجی … چگونه با OEKO-TEX شروع کنیم؟

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

بیشتر بخوانید: استانداردهای نساجی اوکوتکس OekoTex

فصل پاییز مثل یک تنظیم دوباره به نظر می‌رسد. این فصل زمانی است که به عادت‌هایمان فکر کنیم، روتین‌های جدیدی را شروع کنیم و کمد لباس‌هایمان را نو کنیم. همچنین زمان مناسبی برای شروع سفر به سمت پایداری است. به همین دلیل است که ما در موسسه بین المللی اکوتکس با حامیان تأثیرگذار خود همکاری کرده‌ایم تا به خریداران کمک کنیم قدم‌های کوچکی بردارند و مسیر جدید کسب و کار – تجارت و تولیرات نساجی خود را شروع کنند.

تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف کنندگان همواره علاقه دارند مسئولانه و پایدار خرید کنند و محصولاتی را انتخاب کنند که دوستدار محیط زیست و بی خطر هستند، اما دقیقاً نمی‌دانند چگونه این کار را انجام دهند. OEKO-TEX یک راه حل ساده و مطمین است! برچسب‌های ما به مصرف‌کنندگان کمک می‌کنند تا هنگام خرید تصمیم‌های ایمن‌تر و پایدارتر بگیرند. OEKO-TEX مواد مضر را مورد آزمایش قرار می‌دهد و شیوه‌های تولید پایدار را تأیید می‌کند تا مطمئن شود محصولات برای سلامت انسان و محیط زیست ایمن هستند.

برای نزدیک به سه دهه، OEKO-TEX  جهت شفافیت در امتداد زنجیره‌های تولید نساجی – پوشاک و چرم، حمایت از مصرف کننده و تضمین ایمنی و اطمینان بیشتر برای همه دست اندرکاران صنعت نساجی در حال فعالیت است. تفاوت اصلی و ارزش افزوده برچسب‌های اکوتکس نسبت به سایر برچسب‌های محصولات، شفافیت برای مصرف کننده است. وجود شناسه محصول یا یک QR کد روی برچسب MADE IN GREEN به این معنی است که خریداران می‌توانند فرآیند تولید را ردیابی کنند و با این روش اطلاعاتی را در مورد کارخانه‌های تولید منسوجات، محل تولید و موارد دیگر به دست بیاورند.

OEKO-TEX  طی سال گذشته شاهد افزایشی در گواهینامه‌های مبتنی بر شفافیت و قابلیت ردیابی بوده است که نشان دهنده اهمیت روزافزون این موضوع در صنعت نساجی و پوشاک در بین مصرف کنندگان است. بیش از ۲۱۰۰۰ تولید کننده، برند و خرده فروش در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا به طور رسمی با OEKO-TEX کار می‌کنند. در بازه زمانی ۱ جولای ۲۰۲۰ تا ۳۰  ژوئن ۲۰۲۱ تعداد برچسب‌ها و گواهی‌های صادر شده از ۲۴۲۰۵ به ۳۱۶۹۶  افزایش یافت.

پاییز امسال، در سفر به سوی پایداری به ما بپیوندید. همه ما در این امر نقش داریم. برای شروع می‌توانید به دنبال برچسب MADE IN GREEN روی محصولات نساجی باشید.

بیشتر بخوانید: استانداردهای نساجی اوکوتکس OekoTex

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×