اخبار نساجی

کاربرد مواد کامپوزیت در ساخت پا مصنوعی برای ورزشکاران

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

شرکت اتوباک هلسکر (Ottobock HealthCare) از مواد کامپوزیتی شرکت اومکو (Umeco) جهت تولید عضوهای مصنوعی چون پا مصنوعی (blade)، برای ورزشکاران سراسر جهان استفاده میکند.

شرکت اتوباک از پیش آغشته های رزین اپوکسی تقویت شده با الیاف کربن تک جهته VTM®۲۶ برای تولید عضو مصنوعی ورزشکارانی مانند هانریش پاپو (Heinrich Popow) و کلی کارتورایت (Kelly Cartwright) استفاده نمود. آنها از دوندگان موفق و پرش طول – ۱۰۰ و ۲۰۰ متر هستند که در مسابقات ورزشی بین المللی پیشین از کامپوزیت های پیشرفته و محصولات شرکت اتوباک استفاده نموده اند و امیدوارند که با استفاده از این محصولات مدال های بیشتری را در آینده کسب نمایند.

پیش آغشته رزین اپوکسی VTM®۲۶، در دمای پخت ۶۵ تا ۱۲۰ درجه سانتیگراد سخت میشود، این پیش آغشته در زمینه فرایند کیسه خلاء (oven vacuum bag) توسعه یافته است و دارای گرانروی مناسبی برای آغشته شدن تقویت کننده های بافته شده تک جهته با وزن سبک و متوسط میباشد. برای تولید قسمت فوقانی از پیش آغشته بافته شده و قسمت تیغه پا مصنوعی (blade) از پیش آغشته تک جهته استفاده شده است.

شرکت اومکو مدت طولانی است که برای صنایع پژشکی و ورزشی مواد اولیه کامپوزیتی تولید میکند و محصولات آن در طیف وسیعی از این صنایع مورد استفاده قرار گرفته است. شرکت اومکو مواد کامپوزیتی را توسعه میدهد چراکه این مواد به عملکرد ورزشکاران کمک شایان ذکری نموده اند و میخواهد همانگونه که آنها برای رسیدن به مدالها در مسابقات تلاش میکنند، پیروزی زیادی را نیز کسب نمایند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×