اخبار نساجی

مقررات جدید موسسه OEKO-TEX 2023

ایجاد اعتماد در صنعت نساجی و چرم و برای مشتریان ماموریت موسسه  OEKO-TEX است. از آنجایی که اعتماد مبتنی بر کیفیت بالا است، انجمن OEKO-TEX دوباره به‌روزرسانی‌هایی را برای معیارهای آزمون، مقادیر حدی و دستورالعمل‌های گواهینامه‌ های خود منتشر می‌کند. مقررات جدید در نهایت در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ و پس از یک دوره گذرا اجرایی خواهد شد.

سایر معرفی‌ها شامل ادغام برنامه BHive از GoBlu در STeP است که شرکت‌ های تولید کننده گواهی را قادر می‌سازد الزامات پایداری و مدیریت شیمیایی را در زنجیره‌های تامین جهانی بررسی کنند. گواهینامه جدید OEKO-TEX ORGANIC COTTON از آپریل ۲۰۲۳ برچسب گذاری قابل اعتماد منسوجات پنبه ای ارگانیک را تأیید می کند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و کسب گواهینامه اوکوتکس OEKO-TEX با نماینده رسمی این سازمان در ایران جناب آقای دکتر احسان اکرامی در تماس باشید.
ایمیل: ehsan.ekrami@oeti.biz
شماره تماس: ۴۷۶۲۳۲۳۳-۰۲۱

علاوه بر این، OEKO-TEX ممنوعیتی کلی برای استفاده از مواد آلکیل پرفلورینه و پلی فلورینه (PFAS/PFC) در منسوجات، چرم و کفش برای گواهینامه های STANDARD 100، LEATHER STANDARD و ECO PASSPORT صادر کرده است. تغییرات بیشتر در گواهینامه OEKO-TEX ECO PASSPORT، ارزیابی داوطلبانه قبلی خود را برای همه سایت‌ های تولید نیز از فروردین ۱۴۰۲ اجباری می‌کند.

ادغام جدید: OEKO-TEX STeP به BHive می‌رود.

همکاری و تبادل با کارشناسان صنعت نساجی و چرم برای انجمن OEKO-TEX اهمیت زیادی دارد. مشارکت مهمی با شتاب دهنده پایداری GoBlu International Ltd ایجاد شد. برنامه BHive که توسط GoBlu توسعه یافته است، به تولیدکنندگان امکان می‌دهد تا اطلاعات مربوط به تمام محصولات شیمیایی مورد استفاده در سایت را از طریق تلفن هوشمند جمع‌ آوری کنند و تعیین کنند کدام محصولات نیازهای پایداری مارک‌ ها و خرده‌فروشان مختلف را برآورده می‌کنند.

تمام اطلاعات به طور خودکار در یک موجودی مواد شیمیایی ثبت می شود تا برندها بتوانند مستقیماً به داده های شفاف و دقیق دسترسی داشته باشند. از آپریل ۲۰۲۳، مشتریان OEKO-TEX STeP می توانند از این پایگاه داده شیمیایی جامع برای کاهش نیروی کار، زمان و هزینه ها استفاده کنند. این سیستم هوشمند همچنین مطابق با استانداردهای صنعتی شناخته شده مانند STeP و ZDHC MRSL است.

گواهینامه جدید: OEKO-TEX ORGANIC COTTON

از آپریل ۲۰۲۳، گواهینامه جدید OEKO-TEX ORGANIC COTTON بر برچسب زدن قابل اعتماد منسوجات پنبه ای ارگانیک تمرکز خواهد کرد. گئورگ داینرز، دبیر کل OEKO-TEX گفت: “مصرف کنندگان بیشتر منسوجات پایدار را ترجیح می دهند و تقاضا برای پنبه ارگانیک به سرعت در حال افزایش است.” علاوه بر تجزیه و تحلیل، DNA کیفی مواد نمونه (یعنی آیا یک محصول حاوی پنبه اصلاح شده ژنتیکی است، بله یا خیر)، مرحله دوم شامل کمی سازی یعنی تعیین نسبت پنبه اصلاح شده ژنتیکی در یک محصول پنبه است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

هدف نه تنها بررسی تولید، بلکه ردیابی مواد خام از طریق زنجیره تامین است. گئورگ داینرز توضیح می‌دهد: «چیز جدید این است که ما در ابتدای زنجیره تأمین یعنی در مرحله پاک‌کنی که الیاف پنبه از دانه جدا می‌شوند، بررسی را برای پنبه اصلاح‌شده ژنتیکی آغاز خواهیم کرد. سپس می‌توانیم جریان کالاها را در تمام مراحل دنبال کنیم. ”

organic-cotton-certification-oeko-tex

OEKO-TEX ECO PASSPORT: خود ارزیابی و سازگاری با به روز رسانی ZDHC در آینده اجباری خواهد بود.

گواهینامه OEKO-TEX ECO PASSPORT شامل غربالگری شماره CAS و تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی اجباری است. خود ارزیابی و بازدید در محل از مشتریان داوطلبانه بود. در حالی که بازدید در محل تا اطلاع ثانوی داوطلبانه خواهد بود، خود ارزیابی از آوریل ۲۰۲۳ برای همه سایت های تولید مشتریان اجباری خواهد شد.

همه گواهینامه های صادر شده پس از ۱ آوریل ۲۰۲۳، باید با یک خود ارزیابی معتبر همراه باشد. برای مشتریان فعلی، یک دوره انتقال احتمالی وجود دارد. OEKO-TEX ممنوعیتی کلی برای استفاده از مواد آلکیل پرفلورینه و پلی فلورینه (PFAS/PFC) در منسوجات، چرم و کفش برای گواهینامه های STANDARD 100، LEATHER STANDARD و ECO PASSPORT صادر کرده است. این در هماهنگی با فهرست مواد محدود تولیدی ZDHC (ZDHC MRSL) نسخه ۳.۰ و دستورالعمل انطباق جدید آن ۲.۰ است. ECO PASSPORT در فوریه ۲۰۲۳ از این الزامات پیروی می کند تا از آسوده خاطر بودن همه مشتریان اطمینان حاصل کند.

STANDARD_100

به روز رسانی کاتالوگ های استاندارد ۱۰۰، استاندارد چرم و ECO PASSPORT

آفت کش های دیگری به گواهینامه های استاندارد ۱۰۰،استاندارد چرم و ECO PASSPORT اضافه شده است، مانند کلروتالونیل در پیوست ۴ و ۶، که قبلاً تحت نظر بودند. همچنین، سه ماده به عنوان مواد با نگرانی بسیار بالا (SVHC) طبقه بندی شده اند که ممکن است اثرات جدی بر سلامت انسان و محیط زیست داشته باشند. به طور کلی، داشتن الزامات سختگیرانه برای برخی مواد، قرار گرفتن در معرض خطر را برای محیط، کارگران و مصرف کنندگان کاهش می دهد.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×