اخبار نساجی

آفریقای جنوبی خرید نفت از ایران را افزایش داده

با وجود تحریم خرید نفت ایران
آفریقای جنوبی خرید نفت از ایران را افزایش داده

آفریقای جنوبی خرید نفت از ایران را افزایش داده با وجود تحریم نفتی ایران و مشکلاتی که ممکن است برای آفریقای جنوبی پیش آید این کشور خرید نفت از ایران را افزایش داده است.

به گزارش سایت خبری اتاق بازرگانی تهران به نقل از منابع اینترنتی, گمرکات آفریقای جنوبی اعلام کرد طی ماه مارس بیش از ۵۰۵ هزار تن نفت خام از ایران وارد این کشور شده که نسبت به ۴۱۷ هزار تن ماه قبل از آن افزایش محسوسی یافته است. دستگاه دیپلوماسی آفریقای جنوبی که تحت فشار قدرت های غربی برای قطع واردات نفت از ایران قرار دارد تا کنون پاسخ روشنی به در خواست های غرب نداده و در مقابل فشارها ایستادگی می کند که ممکن است برای این کشور مجازات های اقتصادی غرب را در پی داشته باشد.واردات نفت بزرگ ترین اقتصاد قاره آفریقا از ایران اواخر سال گذشته میلادی کاهش یافته بود و در مقطعی حتی به صفر رسید اما از ماه فوریه مجددا واردات نفت از ایران افزایش یافت.
بر اساس این گزارش هیچ یک از مقامات رسمی وزارت امور خارجه و دپارتمان انرژی این کشور حاضر نشدند درباره از سرگیری و افزایش واردات نفت از ایران توضیح دهند. این در حالی است که تقریبا همه پالایشگاه های آفریقای جنوبی طی ماه های اخیر اعلام کرده بودند که برای نفت ایران منابع جایگزین پیدا خواهند کرد.اظهارات مقامات وزارت خارجه این کشور درباره واردات نفت از ایران متناقض بوده است.ایران بزرگ ترین تامین کننده نفت آفریقای جنوبی است و تقریبا یک چهارم نفت وارداتی این کشور از مبدا ایران می آید. این کشور طی ماه مارس در مجموع ۶/۱ میلیون تن نفت وارد کرده که ۳۸ درصد آن از مبدا ایران بوده۳۲ درصد از عربستان سعودی و ۲۲ درصد نیز از آنگولا و جاهای دیگر وارد شده است. با وجود اینکه پالایشگاه های این کشور اعلام کرده اند نفت ایرانی رات جایگزین می کنند اما عملا تا کنون موفق به انجام چنین کاری نشده اند و مشکلات و فنی و پالایشگاه جایگزین کردن نفت ایران را بسیار دشوار کرده.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×