اخبار فرش ماشینی

چرم ایرانی نماینده ای برای حضور ایران در بازارهای جهانی

 

چرم ایرانی نماینده ای برای حضور ایران در بازارهای جهانی

بی تردید ایرانیان بنیانگذار صنعت چرم در جهان هستند که با توجه به کیفیت چرم ایرانی با برنامه ریزی دقیق می توان به افزایش صادرات در این حوزه امیدوار بود.

امیرحسام جودی فعال اقتصادی در حوزه چرم در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به وضعیت صنعت چرم در ایران گفت: هرچند ایرانیان بنیانگذار صنعت چرم برای پوشاک در جهان هستند اما این محصول هنوز آن طور که باید.

وی ادامه داد: درحال حاضر ۱۷۰ شرکت چرم سازی در ایران فعال هستند که سالانه ۴ میلیون و ۳۳۴ هزار مترمربع چرم سبک تولید و به بازار عرضه می کنند.

این کارشناس چرم به میزان صادرات در این حوزه اشاره کرد و گفت: براساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران میزان صادرات چرم و مصنوعات چرمی در ۸ ماه اول سال به نسبت سال گذشته رشد ۹ درصدی داشته است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

جودی تصریح کرد: اصل مهم در تولید چرم تقویت زیر ساختهاست به این هم در ایران توجه نمی شود و برای همین واحدهای تولید چرم تنها از ۴۰ درصد توان خود برای تولید استفاده می کنند.

وی در پایان گفت: انتظار فعالان اقتصادی در حوزه چرم از دولت این است که هزینه های اضافی پیش روی بخش دولت را حذف کند تا تولیدکنندگان با خیالی آسوده به امر تولید بپردازد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×