اخبار فرش ماشینی

بافندگان فرش خراسان‌شمالی دوباره جان گرفتند

 

 

رییس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌شمالی گفت: با اقدامات انجام شده در چند ماه اخیر بافندگان فرش دستبافت این استان دوباره فعال شدند.

ساناز عباسپور در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان‌شمالی، با اشاره به اینکه چندی پیش به علت رکود بازار فرش، تعداد زیادی در بافندگان دست از کار کشیده و به انجام سایر حرفه‌ها پرداختند، افزود: بافندگان فرش تحت پوشش پشتیبان قرار گرفتند که با اجرای این طرح هم دست مزد بافندگان به موقع پرداخت می‌شود و از سوی دیگر فرش‌ها نیز طبق سفارش پذیری در استان بافته می‌شود.

وی با بیان اینکه از سال‌های گذشته تاکنون بیش از ۱۲هزار متر مربع فرش دستبافت در این استان دپو شده که به علت مشکلاتی همچون تحریم به فروش نرسیده است، ادامه داد: با اجرای این طرح که بر طبق سفارش پذیری انجام می‌شود، مشکل فروش مرتفع شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

عباسپور اظهار کرد: طی اجرای این طرح هر ۲۰نفر بافنده تحت پوشش یک فرد پشتیبان قرار گرفته‌اند که در این استان ۳۰نفر پشتیبان و ۶۰۰بافنده تحت پوشش آن‌ها قرار گرفته‌اند.

وی بیان کرد: علاوه بر آن مرکز ملی فرش ایران با صندوق مهر امام رضا(ع) تفاهم نامه‌ای امضاء کرده است که طبق این تفاهم نامه ۹میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال تسهیلات باید به استان اختصاص یابد که از این میزان سه میلیارد ریال تاکنون جذب شده است.

این مقام مسئول توضیح داد: این تسهیلات به افراد پشتیبان به منظور تقویت تولید فرش و بافندگان اختصاص می‌یابد.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات موجود در زمینه بازاریابی و بافت فرش بر طبق سلائق مشتری، عدم حضور بافندگان و تولیدکنندگان در نمایشگاه های مختلف است.

عباسپور با ذکر اینکه تولیدکنندگان این استان انتظار دارند تا تمامی هزینه‌های سفر از طریق این سازمان تامین شود که این امر امکانپذیر نیست، گفت: تولیدکنندگان فرش دستبافت استان استقبال چندانی برای شرکت در نمایشگاه کرمان و همچنین نمایشگاه کشور چین که در سال آینده برگزار می‌شود، نداشته‌اند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×