اخبار نساجی

افزایش ۱۳ درصدی درآمد گمرک اصفهان

عمده‌ترین کالاهای صادراتی از گمرک اصفهان شامل آهن آلات و فولاد و مصنوعات با ۳۴ درصد، مواد پتروشیمی با ۲۰ درصد،  فرش با ۱۴ درصد و محصولات لبنی با ۵ درصد و سایر کالاها ۲۸ درصد است.

به گزارش ایسنا منطقه اصفهان و به نقل از روابط عمومی اداره کل گمرک اصفهان، در ۷ ماهه ۱۳۹۵ گمرکات استان اصفهان با داشتن پنج گمرک تابعه فعال و ۱۱ انبار اختصاصی، تشریفات صادرات ۸۵۱ هزار تن و به ارزش ۴۶۱ میلیون و ۱۰۶ هزار دلار انجام داده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۱۱ درصد و از حیث ارزش ۲۶  درصد کاهش داشته است.

مدیر کل گمرک اصفهان گفت: مهمترین کشورهای مقصد کالاهای صادراتی گمرک اصفهان عراق با ۱۷۶ میلیون دلار و ۳۸ درصد سهم از کل صادرات، افغانستان با ۱۰۴ میلیون دلار  و۲۳ درصد، پاکستان با ۵۰ میلیون دلار و ۱۱ درصد و ترکمنستان با ۳۷ میلیون دلار و ۸ درصد هستند.

اسداله احمدی ونهری اظهار کرد: ۴۴ هزار و ۷۸۱ تن کالا به ارزش ۱۷۱ میلیون و ۵۹۲ هزار دلار به گمرک اصفهان وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۲ درصد و از حیث ارزش ۱۰ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: حتی با کاهش واردات گمرکات استان، در راستای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی شاهد افزایش ۱۳ درصدی درآمد گمرکات استان اصفهان هستیم. این اداره کل در سال جاری بالغ بر ۷۴۳ میلیارد و ۳۷۲ میلیون ریال  درآمد کسب و به خزانه واریز کرده است.

مدیر کل گمرک اصفهان با بیان اینکه امسال ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار کالا مربوط به واحدهای تولیدی با معافیت ترخیص شده است، اضافه کرد: ماشین آلات مکانیکی با ۳۴ درصد، ماشین آلات برقی با ۱۳ درصد، اجزا و قطعات منصفل ماشین آلات ۷ درصد، کاغذ و مقوا با ۵ درصد مهمترین کالاهای وارداتی گمرک اصفهان طی ۷ماهه ۱۳۹۵ بوده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

احمدی ونهری گفت: گمرک فرودگاه شهید بهشتی اصفهان، تشریفات امور مسافری بالغ بر ۲۹۸ هزار نفر مسافر ورودی و خروجی را انجام داده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۱  درصد افزایش داشته است. همچنین عمده ترین کشورهای صادر کننده به مقصد گمرک اصفهان چین با ۲۱ درصد، کره جنوبی با ۱۳ درصد و ایتالیا با ۱۶ درصد آلمان با ۱۱ درصد بوده اند.

وی خاطر نشان کرد: طی این مدت واحد قضایی گمرک اصفهان،  ۶۹۹ فقره پرونده مظنون به قاچاق کالا و به ارزش ۳۸۰ میلیارد و ۱۴۳ میلیون ریال رسیدگی کرده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد ۲۲ درصد افزایش و حیث ارزش ۹۰ درصد رشد داشته است .

مدیرکل گمرک اصفهان گفت: سال جاری تشریفات گمرکی تعداد ۱۰۸۳۱ بسته ورودی و خروجی از گمرک امانات پستی به ارزش بالغ بر ۲۹ میلیارد ریال انجام شد که میزان از حیث تعداد نسبت به سال قبل ۶ درصد کاهش و از لحاظ ارزش ۱۱ درصد افزایش داشته است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×