اخبار فرش ماشینی

ارزش منسوجات بی بافت اروپا در سال ۲۰۰۶

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

طبق گزارشات انجمن بین المللی منسوجات بی بافت و صنایع مرتبط (EDANA)، رشد منسوجات بی بافت در اروپا در سال ۲۰۰۵ ، ۵% برابر ۱۴۰۳۰۰۰ تن بوده است که این میزان در سال ۲۰۰۶ به ۶.۵% معادل ۱۴۹۴۰۰۰ رسید. می توان گفت قیمت این نوع منسوجات  در سال های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ به طور متوسط ۳% افزایش داشته و از کیلوگرمی ۳.۳۳ یورو به ۳.۴۳ یورو رسید.

 در سال ۲۰۰۶ حجم معاملات اروپا در این بخش حدود ۵.۱۲۴ میلیون یورو گزارش شده است.
فرآیندهای باندینگ در منسوجات بی بافت drylaid روز به روز تنوع بیشتری می یابند. در سال ۲۰۰۶ فرآیندهای سوزن زنی با رشد ۱۳.۸% بیشترین رشد را داشته، و افزایش فرآیندهای hydroentanglement نیز با رشد بیش از ۶% قابل توجه بوده است. منسوجات بی بافت با بنیان پلیمری (Spunmelt) میزان رشدی بیش از ۱۰% داشته اند، و تولیدات Airlaid‌در مقایسه با سال ۲۰۰۵ عمدتاً به دلیل افزایش مصارف بهداشتی آنها، رشد ناچیزی دارا بوده اند.
رشد مصارف بهداشتی در منسوجات بی بافت ۵.۴% در سال ۲۰۰۶ بوده و امروزه عمده ترین کاربرد منسوجات بی بافت با سهم ۳۳% (معادل ۴۹۷۹۰۰ تن) در مصارف بهداشتی است. در سال ۲۰۰۶ بیشترین رشد منسوجات بی بافت به بخش پوشاک با ۱۴.۴% (۱۳.۸% در البسه محافظتی و دستمال شخصی) و بعد از آن به کاربردهای آنها در فیلیتراسیون مایعات با ۱۲.۲%  و سپس به مصارف در ژئوتکستایل با ۱۱.۴% اختصاص داشته است که این آمارها توضیح روشنی از رشد روزافزون و تنوع بیشتر در کاربرد منسوجات بی بافت حتی در بازار کهنه ای همچون اروپا می باشد.
با توجه به اینکه پلی پروپیلن به فرم های گرانول و الیاف ۴۸.۴% (معادل ۷۶۶۲۰۰ تن) از کل مصرف الیاف و پلیمرها را در منسوجات بی بافت تشکیل می دهد، مهم ترین پلیمری است که در تولید این نوع منسوجات در اروپا به کار می رود. البته بیشترین میزان رشد در این زمینه را خمیر چوب با رشد ۱۲.۱ درصدی دارد.
در سال ۲۰۰۶، تعادل بیشتری بین صادرات و واردات کالاهای بی بافت اروپا به وجود آمد و ۲۷ کشور عضو اتحادیه جمعاً ۲۱۵۵۵۴ تن صادرات منسوجات بی بافت با ارزش ۹۲۸ میلیون یورو داشته اند که در مقایسه با ۱۹۳۷۱۶ تن در سال ۲۰۰۵، ۱۱.۳۵% در حجم صادرات و ۱۴.۴% در ارزش صادرات افزایش داشته است. همچنین میزان مبادلات منسوجات بی بافت در اروپا با ارزش ۴۰۰ میلیون یورو بیش از ۳۰% حجم مبادلات تجاری صنایع نساجی این قاره بوده است. 

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×