اخبار فرش ماشینی

استفاده از نخ پلی استر برای چله فرش ماشینی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

پس از برگزاری جلسات متعدد از سوی مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران با کارشناسان انجمن صنایع نساجی، استاندارد استفاده از نخ صد در صد پلی استر برای چله فرش ماشینی با شماره ۴۸۱۹ مورد تأیید این مؤسسه قرار گرفت.
مهندس نسیم فرح بخش که به عنوان کارشناس انجمن صنایع نساجی ایران در این جلسات حضور پیدا کرده بود، در این باره گفت: تاکنون جلسات بسیاری در این خصوص برگزار شد و انجمن صنایع نساجی ایران نیز همواره پیگیر این موضوع بوده است، تا این که در نهایت مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران آن را تأیید کرد.
وی با اشاره به مزیت های به کارگیری این استاندارد در واحدهای تولیدی فرش ماشینی خاطر نشان کرد: پیش از این در کشور یک استاندارد ثابت برای تولیدکنندگان فرش ماشینی تعریف شده بود که این مسئله محدودیت هایی را برای آنان به وجود آورده بود، اما در حال حاضر با توجه به ورود تکنولو‍ژی های جدید تولید فرش، این روند بهبود خواهد یافت.
مهندس فرح بخش تصریح کرد: استانداردهای قبلی بر این اساس بود که در تولید فرش ماشینی واحدهای تولیدی مجاز به استفاده از ۶۵% نخ پلی ستر و ۳۵% نخ پنبه بودند که البته این مسئله با تکنولوژی های قدیمی سازگاری بیشتری داشت.
وی افزود: در حال حاضر با توجه به ورود تکنولو‍ژی های جدید تولید فرش ماشینی از خارج، کارشناسان خارجی پیشنهاد کردند با استفاده از این فن آوری های جدی امکان به کارگیری نخ ۱۰۰% پلی استر نیز وجود دارد.
مهندس فرح بخش با بیان این که متقاعد ساختن مؤسسه استاندارد در این خصوص چند سال به طول انجامیده است، گفت: امیدواریم با برگزاری جلسات متعدد از سوی کارشناسان انجمن صنایع نساجی ایران و نمایندگان مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران اقدامات وسیع تری در راستای تدوین استانداردهای مورد نیاز صنایع نساجی صورت گیرد.  

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×