اخبار نساجی

بنگاه‌های اقتصادی ایران به مسئولیت اجتماعی خود عمل نمی‌کنند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

رئیس اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر اهمیت عمل شرکت ها به مسئولیت های اجتماعی خود گفت: مقوله مسئولیت اجتماعی یک مسئولیت قانونی و مدیریتی است که در کشور ما جا نیفتاده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، یحیی آل اسحاق رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: مشکل برند بنگاه‌های اقتصادی یکی از مشکلات اصلی است که در حوزه اقتصاد با آن روبرو هستیم و تا زمانی که با این مقوله روبرو هستیم و الزامات آن حل و فصل نشود به صورت بهینه نمی‌توانیم از تولیدات داخلی استفاده کنیم.

وی افزود: برند برای واحدهای تولیدی مقوله‌ای اساسی به حساب می‌آید و شرکتهایی که توانسته‌اند در طول تاریخ برند خود را پایدار کنند موفق‌تر هستند.

وی در ارتباط با مسئولیت اجتماعی شرکتها گفت: مسئولیت یک سازمان و بنگاه اقتصادی رابطه تنگاتنگی با ابعاد مختلف آن دارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

جهانگیری گفت: بنیاد کیفیت مدیریت اروپا در تحقیقات به این نتیجه رسیده که رعایت مسئولیت اجتماعی یکی از اصول هشتگانه اولیه برای هر شرکت به حساب می‌آید.

وی گفت: در فضای رقابتی بین شرکتها انجام مسئولیت اجتماعی به عنوان مزیت رقابتی شرکتها به حساب می‌آید و مسئولیت اجتماعی نقش بالایی در پایدارسازی یک برند اقتصادی دارد.

وی افزود: سودهی شرکتها به تنهایی نمی‌تواند عامل موفقیت پایدار یک شرکت باشد. مسئولیت اجتماعی بنگاه‌ها نه تنها محدود کننده کسب و کار نیست بلکه فرصتی است برای ایجاد نوآوری و رقابت. انجام مسئولیت اجتماعی در بهبود شاخص‌های اقتصادی بنگاه‌ها نقش مستقیم و جدی دارد و هر مدیر بنگاهی که می‌ خواهد موفق باشد باید به مسئولیت اجتماعی خود توجه کند.

ال اسحاق گفت: براساس مطالعات انجام شده به جای تبلیغات مستقیم باید یک مسئولیت اجتماعی را پررنگ کرده و در حاشیه آن آرم شرکت‌ اقتصادی درج شود. شرکتهایی که به مسئولیت اجتماعی خود عمل نمی‌کنند جامعه با آنها مقابله به مثل می‌کند مانند یک شرکت معدنی که در  برداشت‌های خود موارد زیست‌محیطی را رعایت نمی‌کند. در این مواقع مردم جلوی فعالیت این دسته از شرکتها را می‌گیرند. شرکتها اگر می‌خواهند پیشرفت و توسعه و خیر و برکت الهی داشته باشند باید به این مسئولیت اجتماعی خود بیشتر توجه کنند.

مقوله مسئولیت اجتماعی یک مسئولیت قانونی و مدیریتی است که در کشور ما جا نیفتاده است.

وی در پایان گفت: اگر بتوانیم در قالب اساسنامه شرکتها بخشی از درآمد را صرف امور اجتماعی کنیم خیر و برکت دنیوی و اخروی و نشاط اجتماعی شامل حال بنگاه‌های اقتصادی خواهد شد.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×