اخبار فرش ماشینی

تبدیل بازار فرش عباس آباد به مرکز فروش البسه چینی/دولت باید اورژانسی به نجات فرش دستباف بشتابد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رییس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف گفت:رکود در حوزه فرش موجب بیکاری تعداد زیادی از کارگران شده است و متاسفانه هیچ نهادی به این موضوع بصورت جدی توجه نمی کند.

مجتبی عراقچی رییس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: صادرکنندگان و تولید کنندگان در حوزه فرش دستباف از پرداخت مالیات معاف هستند اما فروشندگان در این صنف موظف به پرداخت مالیات شده اند و این امر موجب شده تا شاهد ورشکستگی بسیاری از فروشگاهها و مغازه های فرش فروشی در سطح کشور باشیم.

وی در ادامه افزود: مالیات فرش نسبت به سه سال پیش ده برابر شده است و این موضوع فشار زیادی را به فروشندگان وارد آورده و تقاضای معافیت اتحادیه هم راه به جایی نبرده است.

عراقچی با اشاره به وضع قوانین کلی برای همه اصناف کشور، تصریح کرد: باید قوانین ویژه ای برای حوزه فرش دستباف که توانسته شرایط اشتغالزایی ۲ میلیون بافنده زحمتکش را فراهم نموده و موجب ارتزاق ۱۰ میلیون نفر از این حرفه شده است ، تصویب شود.

وی همچنین اضافه کرد: رکود در حوزه فرش موجب بیکاری تعداد زیادی از کارگران شده است و متاسفانه هیچ نهادی به این موضوع بصورت جدی توجه نمی کند.

رییس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف اذعان داشت: فرش صنعتی باعث ایجاد ۳۵ شغل مختلف شده است و صادرات فرش موجب رونق این هنر و صنعت ملی شده است، که این امر باعث شده تا بتوانیم فرهنگ ، تاریخ و تمدن ایران را به نمایش بگذاریم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با تاکید بر ضرورت تشویق مصرف کننده ها برای خرید فرش دستباف، اظهار داشت: بازار عباس آباد تهران که در گذشته مرکز فروش قالی های ایرانی بود ،به مرکز فروش لباس های چینی تبدیل شده و دولت باید بصورت اورژانسی به مقوله نجات فرش دستباف ایرانی توجه نشان دهد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×