مقالات نساجی

صنعت نساجی تونس پدیده ای جدید در نمایشگاه های نساجی

نمایشگاه Intertex تونس

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

۱۴-۱۶ اکتبر ۲۰۲۱، شهر سوسه

گفتگو مجله کهن با آقای سرهان پول – مدیر عامل شرکت بریج اکسپو استانبول

برگزار کننده نمایشگاه نساجی تونس

لطفاً در مورد Intertex تونس، تاریخ و داستان موفقیت آن برایمان بگویید.

برای شروع، نگاهی خواهیم داشت به افزایش حجم واردات و صادرات تونس و دلیلی که باعث می شود تونس به مهمترین قطب تجاری آفریقا تبدیل شود.

بیشترین میزان تجارت در کل آفریقا در کشورهایی است که به “کشورهای مغرب” معروف هستند. اگر گزارشات ۵ سال گذشته مورد بررسی قرار گیرد، به راحتی می توان دریافت که حجم تولید و تقاضا سالانه تونس سریعتر از بسیاری از کشورهای جهان افزایش می یابد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

صنعت نساجی تونس به یک بازار جذاب برای شرکت های بین المللی مانند ما تبدیل شده است که اولویت آنها افزایش حجم تجارت و سرمایه گذاری مداوم در تونس است. پس از بررسی دقیق بازار و رسیدن به این نتیجه که تونس روابط تجاری بهتری با سایر کشورها و اخلاق کاری بهتری در مقایسه با دیگر کشورهای آفریقایی دارد، تصمیم به سازماندهی Intertex تونس گرفتیم و به این ترتیب اولین نسخه Intertex تونس را در سال ۲۰۱۸ برنامه ریزی کردیم که می تواند به عنوان یک نسخه بوتیک با مشارکت شرکت های معتبر بین المللی نامیده شود.

افتتاحیه مراسم Intertex تونس
افتتاحیه مراسم Intertex تونس

آیا می توانید اعداد و ارقام سال گذشته را با ما به اشتراک بگذارید؟

همانطور که قبلاً به آن اشاره کردم، این یک نسخه بوتیک بوده که بیشتر برای جلسات B2B اختصاص داده شده بود. با این حال، ما با توجه بسیار با آن برخورد کردیم و توافق کردیم که در بازار مناسب با صنعت مناسب هستیم. این باعث هیجان تیم ما برای نسخه های آینده شده است.
در نسخه دوم، ما نمایشگاه نساجی را با بیشترین حجم در آفریقا با حدود ۳۰۰ غرفه دار/برند از ۱۶ کشور و حدود ۹۰۰۰ بازدید کننده حرفه ای سازماندهی کرده ایم.

چرا بازار تونس برای غرفه داران شما مهم است؟

اگر نگاهی دقیق به تونس بیندازید، خواهید دید که اقتصاد تونس قوی تر و پایدارتر از سایر کشورهای آفریقایی است و واحد پول آن مطابق با رشد اقتصادی و اخلاق تجاری آن قوی تر می شود. نکته مهم دیگر این است که تونس بیشترین حجم صادرات به اروپا را در صنعت نساجی دارد. سایر متخصصان نساجی از کشورهای آفریقایی نیز تجارت خود را از طریق تونس انجام می دهند.

مطمئناً وضعیت سلامتی غرفه داران و بازدیدکنندگان برای شما بسیار مهم است. آیا برنامه خاصی برای پروتکل های ایمنی و بهداشت در طول نمایشگاه دارید؟

ما همیشه در همه سازمان ها و فعالیت های خود، برتری سلامتی را بر هر چیز دیگری حفظ می کنیم و اقدامات احتیاطی لازم را انجام می دهیم. به همین دلیل، ما از همه مهمانان خود از کشورهای مختلف با وسیله ضدعفونی شده در فرودگاه استقبال می کنیم و آنها را به هتل هایی که با دقت انتخاب کرده ایم هدایت می کنیم. سرویس یکسان میان هتل و محل نمایشگاه نیز در دسترس خواهد بود.

استفاده از ماسک اجباری است و قبل از ورود به نمایشگاه، دمای بدن همه شرکت کنندگان بررسی می شود. ما علائم لازم را در داخل سالن قرار می دهیم که نشان دهنده فاصله اجتماعی بین غرفه داران و بازدیدکنندگان است. تمام مهمانان ما می توانند مطمئن باشند که ما از تمام شرایط بهداشتی و پروتکل های رسمی که توسط مقامات بهداشتی ارائه شده است پیروی خواهیم کرد.

صنعت نساجی تونس
صنعت نساجی تونس

آیا این نمایشگاه شامل کارگاه یا کنفرانس هم هست؟

کارگاه ها و کنفرانس ها بهترین بستر برای مشاهده آخرین روندها و تبادل اطلاعات هستند و نمایشگاه های نساجی را پویا و زنده نگه می دارند. از این رو و به دلیل همه گیری، امسال بیشتر بر کارگاه ها تمرکز خواهیم کرد تا کنفرانس ها. با این حال، به جای کنفرانس، جلسات ویژه ای را با FTTH (فدراسیون نساجی تونس) ترتیب می دهیم.

نظر شما در مورد نمایشگاه های مجازی و آنلاین چیست؟ آیا این یک راه حل دائمی است یا آینده صنعت نمایشگاه را تغییر می دهد؟

ما از این واقعیت آگاه هستیم که نمایشگاه های آنلاین در سال های آینده محبوب تر و موثرتر خواهند بود. ما حتی بر روی شبیه سازی نمایشگاه های آنلاین قبل از شروع همه گیری کار می کردیم. با این حال؛ من معتقدم که نمایشگاه های آنلاین فضای یکسانی را ایجاد نمی کنند و به اندازه یک نمایشگاه واقعی تاثیرگذار نخواهند بود زیرا نمی توانند مردم را دور هم جمع کرده و با یکدیگر تعامل داشته باشند. تعامل رو در رو، نمایشگاه را سودمندتر می کند. با این حال؛ ما در حال برگزاری یک نمایشگاه مجازی همزمان با نمایشگاه واقعی برای غرفه دارانی هستیم که به دلیل همه گیری قادر به شرکت نیستند. آنها قادر خواهند بود تمام مراحل را از طریق یک پلتفرم آنلاین پیگیری کنند.

لوگو شرکت Bridgexpo
لوگو شرکت Bridgexpo

درباره Bridgexpo

Bridgexpo یک شرکت خدمات نمایشگاهی متعلق به یک شرکت خصوصی است که در ترویج رویدادهای تجاری در سراسر جهان تخصص دارد. Bridgexpo با بیش از یک دهه تجربه در صنعت خدمات بین المللی نمایشگاه، بر یکپارچگی، حرفه ای بودن و BSM تکیه می کند. موفقیت ما در سالهای گذشته به ما این امکان را داده است که یک شبکه گسترده و قابل اعتماد از متخصصان ایجاد کنیم.

با استفاده از این شبکه گسترده، ما بیش از ۳۰ نمایشگاه در صنایع مختلف برگزار کرده ایم که شرکت کنندگان آن از بیش از ۱۲ کشور در سراسر جهان بوده اند. در حال حاضر ما سالانه بیش از ۱۰ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی می فروشیم. ما افرادی را که می خواهند در یک بازار خاص خرید و فروش کنند، برای ملاقات با شبکه ها، انجام تجارت و الهام گرفتن گرد هم می آوریم. بینش صنعت ما همراه با رویکرد نوآورانه و کارآفرینانه ما، فرصتی برای مزیت تجاری فراهم می کند.

ماموریت ما این است که از طریق نمایشگاه های پیشرو در صنعت در سراسر جهان، پلی ارتباطی میان جوامع تجاری و بازارهای حرفه ای باشیم. نمایشگاه های Bridgexpo به متخصصان این امکان را می دهد تا با روحیه ای نوآورانه و کارآفرینانه تجارت را تجربه کرده و به آنها در کشف بازارهای جدید کمک می کند.

 

کسب اطلاعات بیشتر در مورد نمایشگاه: 

از طریق واتس آپ:‌ ۰۰۹۰۵۳۹۲۳۴۶۳۲۴

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×