اخبار فرش ماشینی

آیا قاچاق صنعت فرش ماشینی ما را هم نابود می کند؟

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

نظر به اینکه در مدت اخیر قاچاق فرش ماشینی به کشور روند صعودی یافته و این امر آثار زیان باری برای صنعت فرش ماشینی به عنوان یکی از فعالترین بخش های صنعت نساجی کشور به دنبال خواهد داشت مجله صنعت کهن به عنوان مجله تخصصی صنعت فرش ماشینی ایران در نظر دارد به تحلیل این موضوع پرداخته و به مراجع ذیربط ارجاع نماید.

لذا از تمامی فعالان و دست اندرکاران صنعت فرش ماشینی ایران  تقاضا دارد نظرات خود در این زمینه و موارد مرتبط با آن از طریق فکس ۷۷۶۲۳۱۶۶ – ۰۲۱ و یا پست الکترونیک  info@kohanjournal.com   به این مجله منعکس نمایید.

با فرا رسیدن روزهای انتهایی  سال ۸۷ بسیاری از مردم اقدام به خرید فرش ماشینی برای منازل خود می کنند تا با طرحی تازه و فضایی جدید سال نو را به خانه های خود راه دهند. به همین دلیل شاید بازار تولید کنندگان و کارخانجات فرش ماشینی ایران در این روزها داغ داغ باشد.

اما در این بازار داغ و دوست داشتنی شاید کسانی که بیشتر با زوایای پنهان صنعت نساجی ایران آشنا هستند خطری را احساس می کنند که مانند آتشی زیر خاکستر هنوز نمایان نشده و اگر بدان بی توجهی شود شاید لطمات سنگینی را به صنعت فرش ماشینی و بافندگان فرش ماشینی وارد کند و این خطر چیزی جز واردات زیاد _ شاید هم قاچاق !!!! _   نیست. حتما شما هم وقتی برای خرید فرش ماشینی به فروشکاههای مختلف و به خصوص در برخی از فروشگاهها در تهران مراجعه کرده اید متوجه شده اید که امسال حجم زیادی از فرش های ماشینی ترک در کنار برندهای ایرانی به فروش رفتند. حتی در یکی از این فروشگاهها فروش فرش های ترک از فرش های ماشینی داخلی هم بیشتر است !!! . نکته جالب تر اینکه فروشندگان ترجیح می دهند بیشتر از فرش ترک تعریف و تمجید کنند تا فرش ماشینی تولیدی خودشان.!!
این مساله و بررسی آن از جنبه های مختلف و با دید مثبت و منفی نتایج متفاوت و جالبی را در بر خواهد داشت که حتما در ادامه به بررسی دقیقتر آن پرداخته و نظرات دوستان و دست اندرکاران این صنعت را نیز بازگو خواهیم کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×