مد و پوشاک

سایت و اپلیکیشن جدید پلت فرم فشن Renoon

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

ترجمه: مهلقا صدوقی – تحریریه مجله کهن

پلت فرم پایدار فشن Renoon سایت و اپلیکیشن جدیدی را راه اندازی می‌کند

Renoon، بستری که به مشتریان در کشف شرکت‌های مد پایدار و اخلاقی کمک می‌کند، امروز وب سایت و اپلیکیشن جدیدی را راه اندازی کرده است.

این شرکت فناوری فشن مستقر در آمستردام به خریداران این امکان را می‌دهد تا با استفاده از طیف وسیعی از پارامترها مانند مواد استفاده شده، کربن خنثی، گیاه‌خواری، بلاکچین ردیابی شده، اجناس دست دوم و اجاره‌ای به دنبال مد پایدار باشند و همچنین در مورد اعتبارنامه‌های پایداری برندها بیشتر بدانند.

این پلتفرم به پنج دسته تقسیم می‌شود: حفاظت از محیط زیست، رفاه انسان، اخلاق حیوانات، نوآوری و فناوری، و مصرف مدرن- این دسته آخر شامل مواردی مانند مد آهسته است.

فناوری ثبت اختراع شده‌ی این شرکت به طور خودکار ویژگی‌های پایداری و گواهینامه‌های محصولات مد خرده‌فروشان را پردازش می‌کند و آنها را در سایت خود قرار می‌‌دهد تا مصرف کنندگان براساس این دسته‌ها به جستجو بپردازند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

فقط لباس‌هایی که با “چارچوب پایداری” سخت‌گیرانه Renoon مطابقت دارند در سایت نشان داده می‌شوند، همچنین این چارچوب به صورت آنلاین قرار داده می‌شود تا کاربران بتوانند متوجه شوند که یک “لباس” چگونه به عنوان پوشاکی “پایدار” ارزیابی می‌شود.

اریس اسکرامی ، بنیانگذار این موسسه، در یک رویداد مطبوعاتی که FashionUnited در روز دوشنبه در آن شرکت کرد چنین گفت: “ما می‌خواستیم ساده ترین و هوشمندترین راه را برای مردم ایجاد کنیم تا گزینه‌های پایدار را به بهترین شکل پیدا کنند.”

اسکرامی که هنگام تلاش برای یافتن لباس آنلاین پایدار برای مهمانی آینده‌ای که در پیش داشت ایده Renoon به ذهنش رسید افزود: رنون هنگام جستجوی پایدار کنترل را به دست خریدار می‌دهد.

اسکرامی گفت: “تغییر جهان به عنوان یک فرد دشوار است، اما با ابزار و فناوری مناسب می‌توان آن را بسیار آسان‌تر کرد. ما بهتر از هرکسی متوجه می‌شویم که سبک مهم است و می‌خواهیم بدون گناه، لذت مد را بازگردانیم.”

Renoon در ابتدا به عنوان یک پلتفرم فقط برای مشتریانی از هلند در حال اجرا است، اما نسخه کامل آن در کمی دیرتر در تاریخی نامشخص راه اندازی می‌شود.

Renoon که سال گذشته توسط پرادا  به عنوان یکی از ۱۰ استارت آپ آینده دار فناوری در برنامه Fashion-Tech Startup Bootcamp در میلان انتخاب شده است، توسط چهره‌های برتر صنعت مد و فناوری مانند مدیر اطلاعات سابق برند گوچی، مدیر مالی Moleskin، و مدیرعامل سابق Spotify پشتیبانی می‌شود.

ایرنه بونی ، مدیر ارشد فناوری Yoox Net a Porter Group، و همچنین یک سرمایه گذار، بین کرد که نکته خاصی و ویژه در مورد Renoon این است که به مصرف کنندگان اجازه می‌دهد ادعاهای پایداری شرکت‌ها را در مورد آنچه واقعاً ارائه می دهند، مشاهده کنند.

وی افزود: “این یک روش واقعی برای بدست آوردن یک عدد حقیقی در مورد پایداری شرکت‌ها و قرار دادن آن در دست خریداران است.”

Renoon در حال حاضر بر بیش از ۱ میلیون محصول از بیش از ۲۰۰ برند تجاری در سیستم عامل خود نظیر Stella McCartney ، Vestiaire Collective و Luisaviaroma Sustainable نظارت می‌کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×