اخبار فرش ماشینی

حجم بازار جهانی فرش و گلیم تا سال ۲۰۲۶ به ۳۸.۸ میلیارد دلار خواهد رسید

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

فرش‌ها در طیف وسیعی از رنگ‌ها و بافت‌ها وجود دارند که بیشتر آن‌ها بافته شده یا با استفاده از پشم، پلی‌استر، نایلون یا سایر مواد مصنوعی مانند بافته می‌شوند. در ایران برخلاف روال همه دنیا اکریلیک و پلی پروپیلن جنس غالب فرش ها را تشکیل می دهد.

تقاضا در بازار قرار است توسط فناوری های جدید با هدف بهبود دوام و زیبایی شناسی هدایت شود. تقاضاها  از بخش تجاری، افزایش محبوبیت راه حل های فرش مدولار، افزایش تقاضا برای فرش های ممتاز و افزایش فعالیت های ساخت و ساز و نوسازی جدید در سطح جهان.

فرش های مدرن در مقایسه با فرش های قدیمی سطح راحتی بیشتری را ارائه می دهند. استفاده از فوم گزینه جدیدی برای کفپوش فرش است و از انتقال رطوبت جلوگیری می کند. در حالی که تقاضا برای فرش تحت تأثیر افزایش علاقه روز افزون به کفپوش‌های سخت مانند سنگ و پارکت و لمینیت  و …  قرار گرفته است، اما در فروش فرش‌های کوچک تکه ای نسبتاً بی‌تأثیر بوده است، با توجه به اینکه این فرش‌ها معمولاً برای بهبود ظاهر کفپوش‌های سطح سخت استفاده می‌شوند. پذیرش رو به رشد کاشی‌ فرش و فرش‌های با تکنولوژی های جدید نیز به طور قابل‌توجهی به رشد کلی بازار کمک کرده است.

در بحبوحه بحران COVID-19، بازار جهانی فرش و فرش که در سال ۲۰۲۰ حدود ۳۲ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود، پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۶ با رشد ۳.۳ درصدی به عدد ۳۸.۸ میلیارد دلار آمریکا برسد.

فرش های تافتینگ، یکی از بخش های مورد تجزیه و تحلیل در گزارش، پیش بینی می شود که رشد ۳.۵ درصدی را ثبت کند و تا پایان دوره تجزیه و تحلیل حجم آن به ۲۸.۹ میلیارد دلار برسد.

فرش های خواب دار به دلیل ماهیت مقاوم در برابر لکه و عمر طولانی، تقاضای زیادی دارند. فرش ها برای مناطقی که ترافیک زیاد را تجربه می کنند ایده آل در نظر گرفته می شوند. نایلون به دلیل انعطاف پذیری خوب و مقاومت در برابر سایش و لکه، بیشترین استفاده را دارد. نایلون همچنین به خاطر قدرت بالای خود برای نگه داشتن  تاب، قابلیت پنهان کردن گرد و غبار و کارایی تمیز کنندگی بالاتر شهرت دارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

 

حجم بازار ایالات متحده در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۰.۳ میلیارد دلار تخمین زده می شود، در حالی که پیش بینی می شود چین تا سال ۲۰۲۶ به ۴.۶ میلیارد دلار برسد

بازار انواع فرش در ایالات متحده در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۰.۳ میلیارد دلار تخمین زده می شود. چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان، پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۶ به اندازه بازار پیش بینی شده ۴.۶ میلیارد دلار آمریکا برسد.

ایالات متحده و اروپا بزرگترین بازارهای جهان را نشان می دهند. صنعتی شدن سریع و تمرکز فزاینده بر بهبود فضای داخلی، به ویژه در محیط های تجاری و شرکتی، تشویق کننده تقاضا برای فرش در بازارهای مختلف نوظهور است. سایر عوامل محرک رشد شامل افزایش جمعیت طبقه متوسط ​​و رشد سریع بخش حمل و نقل است.

 

بخش کفپوش های نساجی مسکونی تا سال ۲۰۲۶ به ۲۴.۱ میلیارد دلار می رسد

در منازل مسکونی، هدف اصلی فرش و موکت عایق حرارتی و صوتی و بهبود زیبایی فضای داخلی است. تقاضا در بازار با توجه به سطح نوسازی مسکن و ساخت و سازهای مسکونی جدید، با رشد قوی در نوسازی و فروش سازه‌های تازه‌ساخته که منجر به افزایش تقاضا برای فرش می‌شود، تعیین می‌شود.

در بخش جهانی برنامه های مسکونی، ایالات متحده آمریکا، کانادا، ژاپن، چین و اروپا حدود ۳.۴ درصد رشد برآورد شده برای این بخش را هدایت خواهند کرد. این بازارهای منطقه‌ای که مجموعاً حجمی معادل ۱۵.۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ دارند، تا پایان دوره تحلیل به اندازه پیش‌بینی شده ۱۹.۳ میلیارد دلار آمریکا خواهند رسید.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×