مد و پوشاک

بررسی اهمیت لباس زیر با کیفیت + تولید کنندگان برتر لباس زیر در ایران

لباس زیر به انواع پوشاک اشاره دارد که زیر لباس‌های بیرونی معمولا در تماس مستقیم با پوست پوشیده می‌شوند. این نوع از پوشاک اغلب برای پوشیدن زیر لباس‌های روزمره، به منظور افزایش راحتی، پوشیده می‌شوند. لباس زیر اهداف مختلفی از جمله ایجاد راحتی، حمایت و محافظت و همچنین افزایش تناسب و ظاهر لباس بیرونی را انجام می دهد. لباس زیر در طیف گسترده ای از سبک ها، مواد و طرح ها برای پاسخگویی به نیازها و ترجیحات مختلف وجود دارد. هم برای خانم ها و هم آقایان پوشیده می شود.

تأثیر پوشیدن لباس‌های زیر با کیفیت بسیار فراتر از زیبایی‌شناسی است. از راحتی گرفته تا بهداشت، انتخاب صحیح لباس زیر می تواند زندگی روزمره ما را تحت تاثیر قرار دهد.

در حالی که اغلب از دید عموم پنهان است، لباس زیر نقشی اساسی در زندگی روزمره ما ایفا می کند. همچنین با مجموعه ‌ای از انتخاب‌ها و مواد نوآورانه در حال گسترش، دنیای لباس ‌های زیر به تکامل خود ادامه می‌دهد و تضمین می‌کند که از راحتی و استایل ما به خوبی مراقبت می‌شود. بنابراین، دفعه بعد که در حال خرید لباس هستید، به یاد داشته باشید که اساس واقعی یک لباس عالی با آنچه در زیر آن نهفته است آغاز می شود.

تاریخچه لباس زیر در گذشته:

در قرن ۱۸ میلادی به علت رعایت نکردن بهداشت، لباس زیرصرفا جهت جلوگیری از کثیف شدن لباس رویی استفاده میشد. همچنین نجیب زادگان و کارگران برای پیشگیری از بروز آسیب های احتمالی که لباس ها ممکن بود به پوستشون وارد کنه، از لباس زیر استفاده می کردند.

رفته رفته در قرن ۱۹ لباس هایی ابداع شد که یقه و سرآستین های آن قابلیت جدا شدن داشتن و قشر مرفه جامعه با جدا کردن آن، از بدنه ی لباس به عنوان زیر پوش یا لباس زیر استفاده می کردن. بعدها با افزایش نیاز قشر ضعیف جامعه به داشتن و پوشیدن لباس زیر، پوششی طراحی شد شبیه به تونیک از جنس پشم یا فلانل که کارگران و دهقانان برای پوشش خود در فصول سرد سال از آن استفاده می کردند.

در نهایت در سال ۱۸۶۱ اولین مدل از لباس زیر در ایالت متحده ی آمریکا طراحی شد.این لباس به صورت یکسره بود و در بین بانوان طرفداران زیادی پیدا کرد. بعد ها با استقبال روز افزون از این لباس زیر مدل مردانه ی آن هم روانه ی بازار شد. به مرور این مدل به لباس زیری مناسب برای تمام قشر ها تبدیل شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

از آن به بعد در اوایل دهه ی ۵۰ میلادی ستارگان هالیوودی مانند مارلون براندو، جیمز دین و…و همچنین سربازان کهنه در ارتش تاریخچه ی لباس زیر را متحول کردند.آن ها به استفاده از زیر پوش روی آوردند و با استفاده از لباس های زیر و ظاهر شدن در مکان های عمومی سبب فراگیر شدن استفاده از آن شدند.این موضوع به گونه ای جای خود را بین مردم باز کرد که سالانه میلیون ها نفر در سراسر جهان از لباس زیر استفاده می کردند.

با گذشت زمان استفاده از لباس زیر به امری واجب در میان مردم تبدیل شد به گونه ای که امروزه دیگر این تجارت به یکی از پرطرفدارترین کسب و کارها تبدیل شده و انواع مختلف برندها در این زمینه فعالیت دارند و هر روز طراحان جدیدی به این تجارت وارد میشوند.

لباس زیر مردانه در ایران

اهمیت لباس زیر:

راحتی از درون، تاثیر لباس زیر با کیفیت

لباس زیر با کیفیت می تواند به طور قابل توجهی بر راحتی و رفاه ما تأثیر بگذارد. لباس زیر نامناسب یا ناخوشایند می تواند منجر به تحریک پوست، چروک شدن بدن ما شود. برعکس، لباس زیر مناسب می تواند اعتماد به نفس ما را افزایش دهد، از ناراحتی های ناشی از اصطکاک جلوگیری کند و به طور کلی احساس بهتری به ما بدهد.

بهداشت و اعتماد به نفس

لباس زیر با کیفیت فقط به راحتی نیست. همچنین نقش اساسی در حفظ بهداشت فردی دارد. پارچه‌ های دارای تهویه مناسب و رطوبت ‌گیر به خشک نگه داشتن نواحی ظریف بدن و جلوگیری از تجمع باکتری‌هایی که می‌توانند منجر به ناراحتی یا عفونت شوند، کمک می‌کنند. این نه تنها به سلامت جسمانی کمک می کند، بلکه اعتماد به نفس را نیز افزایش می دهد و به شما امکان می دهد در طول روز با احساس اطمینان و آرامش حرکت کنید.

بازار جهانی لباس زیر

اندازه بازار جهانی لباس زیر مردان در سال ۲۰۲۲ ۳۷.۱۱ میلیارد دلار ارزش گذاری شد و انتظار می رود نرخ رشد سالانه CAGR ترکیبی ۵.۴ درصد از سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۳۰ را ثبت کند.

لباس زیر زنانه در ایران

اندازه بازار جهانی شب و لباس زیر زنان در سال ۲۰۲۱ ۹۶.۱ میلیارد دلار ارزش گذاری شد و انتظار می رود با نرخ رشد ترکیبی سالانه (CAGR) 4.8٪ از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۸ افزایش یابد. این رشد را می توان به عواملی مانند در دسترس بودن نسبت داد. طرح های متنوع بر اساس تقاضا و نیازهای فصلی، افزایش نیاز به محافظت در برابر حشرات و راحتی بیشتر هنگام خواب، همراه با افزایش درآمد سرانه و قدرت خرید. افزایش تعداد زنان شاغل با افزایش درآمد قابل تصرف و افزایش قدرت خرید از عوامل پیشروی بازار است.

علاوه بر این، تغییر روند مد در سراسر جهان به رشد این بازار برای لباس های شب و لباس زیر زنانه کمک می کند. علاوه بر این، تولیدکنندگان پوشاک، ماشین‌های خودکار را برای افزایش تولید و در عین حال کاهش هزینه‌های مرتبط با آن اتخاذ می‌کنند و در نتیجه از تقاضای صنعت حمایت می‌کنند.

پیش‌بینی می‌شود که بازار لباس زیر (زنانه) ایرانی تا سال ۲۰۲۳ به ۲۳.۹ میلیون دلار برسد و ۷.۷ درصد از بازار پوشاک زنان در ایران را به خود اختصاص دهد. پیش بینی می شود در سال های آینده این رقم افزایش یابد. نرخ رشد مرکب سالانه مورد انتظار برای چهار سال آینده (CAGR 2023-2027) 19.5 درصد خواهد بود که منجر به حجم پیش بینی شده بازار ۴۸.۸ میلیون دلار تا سال ۲۰۲۷ خواهد شد.

تولید کنندگان برتر لباس زیر در ایران

تولیدکنندگان لباس زیر نقشی حیاتی در شکل دادن به راحتی و استایل روزانه ما دارند. این تولیدکنندگان با درک دقیق روندهای مد با به کار بردن مواد جدید، طیف متنوعی از لباس های زیر را تولید می کنند که نیازها و سبک های مختلف زندگی را برآورده می کند.

آنها هنر سنتی را با فن آوری مدرن ترکیب می کنند تا قطعاتی را بسازند که نه تنها راحتی و پشتیبانی را فراهم می کند، بلکه منعکس کننده فردیت هر پوشنده است. همچنین تولیدکنندگان لباس زیر از طریق تعهد خود به کیفیت و نوآوری اطمینان حاصل می کنند.

لباس زیر در ایران

۱. تولیدی کیان تن پوش:

مجموعه تولیدی کیان تن پوش در سال ۱۳۶۵ تأسیس شد. این مجموعه با هدف تولید لباس زیر فعالیت خود را با نام تجاری کیان آغاز کرد و در ادامه در سال ۱۳۹۵ با نام تجاری کیان تن پوش توسعه یافت. از ابتدا خط مشی مجموعه تولیدی کیان تن پوش، تولید محصولات با کیفیت بالا و قیمت مناسب بوده، و پایبندی به این اصل، موجب وفاداری مشتریان گردیده. امروزه این مجموعه یکی از شناخته شده ترین و با کیفیت ترین محصولات را در نوع خود تولید و عرضه می کند.

۲. دکتر کوالا:

مجموعه ای است از لباس زیر و راحتی که با گزینش بسیار دقیق مواد اولیه داخلی و خارجی تولید می شود. عواملی همچون بهداشت پارچه، راحتی، کیفیت برش ،دوخت استاندارد ،طبیعی بودن الیاف، انطباق پارچه ها با استاندارد ASTM، دوام و قیمت مناسب در تولید و گردآوری محصولات دکتر کوالا در نظر گرفته می شوند. علاوه بر پنبه که بیشترین سهم از مواد اولیه در تولیدات را دارا می باشد الیاف مودال (تهیه شده از سلولوز درخت راش) و الیاف بامبو (تهیه شده از سلولوز گیاه بامبو) نیز در تولیدات برند دکتر کوالا استفاده می شوند.

۳. گروه تولیدی آگینا:

درسال ۱۳۸۵ در زمینه تولید و پخش انواع لباس زیرهای گرم مردانه (گرمکن زمستانی) و زیرپوش های ۱۰۰ نخی و آنتی باکتریال شروع بکار کرده و در این مدت کیفیت اولویت این گروه بوده که موفق به صادرات به کشورهای آسیای میانه نیز شده تمامی محصولات این گروه که با برند آگینا (agina)،کلاس (class) و ریلکس (relax) تولید میشود از مرغوبترین الیاف طبیعی و بدون حساسیت با استفاده از نیروهای متخصص و تکنولوژی روز تهیه و تولید میشود.تمامی محصولات کامپکت شده و از رنگرزی ری اکتیو استفاده میشود.

۴. گروه تولیدی صادقی:

این واحد تولیدی ۴۸ سال در زمینه تولید و فروش لباس زیر و جوراب مشغول فعالیت میباشد کار خود را با تولید لباس زیر شروع کرد و در حال حاظر به مراکز استان ها و شهر ها ایران اجناس خود را ارسال میکند این تولیدی در مدت زمانی کوتاه با توسعه کیفی و کمی محصولات خود و ارتقا آن به انواع لباس زیر، لباس های راحتی و جوراب و از سوی دیگر جلب رضایت و اطمینان مصرف کنندگان داخلی و خارجی، توانست خود را به عنوان پیشرو و رهبر بازار در این صنعت مطرح نموده و بازار داخل کشور را از محصولات همتایان خارجی بی نیاز نماید.

لباس زیر مردانه در ایران

۵. تولیدی یلدیز (یعقوب زاده):

در سال ۱۳۷۱ فعالیت خود را با تولید انواع سوتین و شورت های متنوع آغاز نموده و تا اکنون این تولیدی موفق به کسب رضایت مشتریان خود در کشور های ایران، عمان، عراق و افغانستان شده است. تولیدی یلدیز پس از کسب سال ها تجربه در زمینه تولید لباس زیر زنانه ، مردانه و بچه گانه و بدست آوردن شناخت جامع و دقیق نیاز مصرف کنندگان وارد فاز فروش آنلاین شده است.

۶. گروه تولیدی نایس:

از سال ۱۳۷۵ فعالیت خود را در زمینه تولید پوشاک لباس زیر مردانه آغاز نموده و مفتخر است که به عنوان یک برند معتبر ایرانی، نظر و سلیقه عده کثیری از مصرف کنندگان در سراسر ایران و برخی کشورهای همسایه را به خود جلب نماید به نحوی که محصولات نایس از طریق چندین عامل فروش و فروشگاه معتبر عرضه می شوند که این امر موید کیفیت بالای طراحی و توجه به نیاز مشتریان در بخش تحقیق و توسعه این مجموعه است.

۷. لباس زیر مروارید:

در سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را با تولید و پخش انواع سوتین، سوتین اسفنجی، شورت، شورت های فانتزی، لباس خواب و ست های زنانه آغاز نموده و تاکنون این فروشگاه موفق به کسب رضایت مشتریان خود در کشور ایران و کشورهای همسایه شده است.

۸. انوشه:

برند انوشه تمرکز تولید محصولات خود را روی کیفیت و طراحی آنها قرار داده است. این برند با شروع فعالیت از سال ۱۳۷۲ و سابقه چند ساله در زمینه تولید انواع شورت و سوتین دارد که از پارچه‌هایی با کیفیت بالا در کنار دوخت بسیار با کیفیت بهره می‌برد. محصولات این برند بیشتر با طراحی توری دانتل و بدن نما هستند که انتخاب عالی برای روزهای گرم تابستانی هستند. تمامی محصولات این برند به لطف پارچه با کیفیت و ضد حساسیت تولید می‌شوند.

لباس زیر مردانه در ایران

۹. آداک:

این برند نیز یکی از قدیمی ترین برندهای تولید کننده لباس زیر زنانه ایرانی است که فعالیت خود را از سال ۱۳۷۶ آغاز کرده است. محصولات این برند نیز دارای تنوع رنگ و طرح بسیار بالایی هستند که با پارچه با کیفیت تولید و به بازار عرضه می‌شوند. تجربه و موفقیت این برند سبب شده تا از سال ۱۳۹۴ در زمینه صادرات محصولات خود به دیگر کشورها نیز موفق عمل کند.

۱۰. تولیدی عشوه:

فعالیت خود را از سال ۱۳۸۵ در زمینه تولید لباس زیر و لباس راحتی بانوان با اتّکا به نیروی انسانی متخصّص و با بهره گیری از ماشین آلات پیشرفته آغاز نمود. تولیدی عشوه مفتخر است با بهره گیری از تمام توان خود محصولاتی با کیفیت و استاندارد بالا از لحاظ سایز ،مواد اولیه مرغوب و طراحی زیبا در اختیار بانوان ایرانی قرار می دهد.

۱۱. شرکت تولیدی تی بی ان:

از سال ۱۳۷۰ فعالیت خود را در زمینه طراحی و تولید انواع لباس زیر زنانه و گن های طبی با توجه به استانداردها و متدولوژی های روز دنیا آغاز به کار کرد. ارزش ها و باورهای حرفه ای و نیز مطالعات کیفی و کمی در زمینه تولید و مدیریت یکپارچه، هم اینک برند تی بی ان را به یکی از تولیدکنندگان پیشرو در ایران و منطقه در زمینه لباس زیر تبدیل کرده است.

۱۲. تولیدی بارون:

بارون نیز از دیگر تولیدکنندگان توانمند ایرانی می باشد که کار خود را از سال ۱۳۸۰ آغاز نموده و تا به امروز به تولید لباس زیر های با کیفیت و متنوع پرداخته است.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×