اخبار نساجی

توپ صادرات کالاهای بی‌کیفیت به زمین پیله‌وران افتاد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

نایب رئیس کنفدراسیون صنعت با بیان اینکه متأسفانه وجود تجارت‌های پیله‌وری و مرزی بدون شناسنامه باعث شده تا اجناس بی‌کیفیت به بازارهای صادراتی ارسال شود گفت: باید شرایط اقتصادی برای صادرکنندگان فعال یکسان باشد.

محمد لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر لزوم تنوع بازارهای صادارتی کشور تأکید کرد و اظهار داشت: در حال حاضر عمده کالاهای ما به ۵ کشور امارات، عراق، افغانستان، هندو چین صادر می‌شود که این امر با توجه به پتانسیل بالای کشور قابل قبول نیست.

نایب رئیس کنفدراسیون صنعت با بیان اینکه یکی از شرکای بزرگ ایران کشور عراق است، افزود: در مقاطعی به دلیل شرایط ناامن عراق حجم صادارت ما به این کشور تا حدودی کاهش پیدا کرد، اما هم‌اکنون این مشکلات برطرف شده و سعی در حضور پررنگ خود در بازار این کشور را داریم.

 وی با اعلام اینکه متأسفانه وجود تجارت‌های پیله‌وری و مرزی بدون شناسنامه باعث شده تا اجناس بی‌کیفیت به بازارهای صادراتی ارسال شود، گفت: همین موضوع دید مصرف‌کنندگان را نسبت به اجناس با کیفیت صادرکنندگان در بازارهای هدف تحت تأثیر قرار می‌دهد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

 وی اضافه کرد: باید شرایط اقتصادی برای صادرکنندگان فعال یکسان باشد تا بتوانیم حضور خود را در بازارهای صادارتی افزایش دهیم.

لاهوتی با اشاره به اینکه دولت هم باید با حمایت‌های هدفمند از صنایع مختلف بستر لازم را برای تولید محصولات با کیفیت در کشور فراهم آورد، گفت: متأسفانه قیمت‌ تمام شده کالاها برای تولیدکننده داخلی گران است و همین امر باعث می‌شود تا آنها در عرصه تجارت بین‌المللی امکان رقابت با تولیدات سایر کشورها را نداشته باشد.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×