اخبار نساجی

در دیدار وزیرصنعت و هیات رئیسه اتاق تهران چه گذشت؟/ خوانساری: اتاق برای دوران پساتحریم آماده می شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

ظهر روزپنج شنبه هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران دیداری با نعمت زاده وزیرصنعت، معدن و تجارت برگزار کردند

مسعود خوانساری رئیس اتاق تهران در تشریح دلایل برگزاری این دیدار گفت: فضای اقتصادی کشور با توجه به انجام مذاکرات هسته ای و اجرای سیاست های خروج از رکود اقتصادی، ایجاب می کند تا دستگاه های اجرایی با بدنه بخش خصوصی ارتباطی نظام مند و سامان یافته داشته باشند. برهمین اساس بخش خصوصی کشور به عنوان بازوی مشورتی و آگاه اقتصادی قوای سه گانه خود را موظف می داند در جریان دوران تازه اقتصاد ایران نقشی مهم و اثرگذار ایفا کند. یکی از مسولیت های اتاق نیز این است که دیدگاه های کارشناسی بدنه بخش خصوصی را به صورت شفاف و دقیق به اطلاع بخش های اجرایی کشور برساند.

وی ادامه داد: صنعت بخش پیش ران اقتصاد ایران است. به همین جهت همه مسولان و دستگاه های اجرایی باید نگاهی دقیق به این حوزه و مشکلات آن داشته باشند. ما در اتاق تهران نیز با توجه به شرایط خاص کشور دیداری با آقای نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت ترتیب دادیم. در این دیدار هیات رئیسه اتاق تهران موضوعاتی که در مورد بخش های سه گانه صنعت، معدن و تجارت به نظرشان می رسید را به آقای نعمت زاده منتقل کردند و ایشان هم توضیحاتی تکمیلی در مورد اقدامات دولت برای خروج کامل از رکود و رسیدن به دوران رونق و همچنین برنامه های دوران پساتحریم ارائه دادند.

خوانساری افزود: بخش خصوصی کشور به خوبی آگاه است که برای دستیابی به رونق اقتصادی باید از تمامی پتانسیل های خود به خوبی استفاده کند. یکی از ارزشمند ترین توانایی های اتاق ها به عنوان پارلمان بخش خصوصی کشور نیز امکان مشاوره دادن به قوای سه گانه و بخصوص وزرای دولتی است. در این نشست هم تلاش اصلی ما براین محور استوار بود تا به صورت شفاف مشکلات را به اطلاع مقام مسول برسانیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

خوانساری بیان داشت: در اتاق تهران کمیسیون های تخصصی فعالیت های کارشناسی خود را مدتی است که آغاز کرده اند. بررسی های این کمیسیون ها نشان می دهد که در هربخش از اقتصاد کشور در چه شرایطی قرار داریم و چگونه می توانیم موانع توسعه کسب و کارها را برطرف کنیم. برهمین اساس آنچه از سوی اعضای هیات رئیسه اتاق تهران به اطلاع وزیر صنعت رسید، برآمده از دل همین مطالعات، تحقیق ها و بحث های کارشناسی بود.

وی ادامه داد: آقای نعمت زاده نیز با استقبال از این اقدامات اشاره کردند که اتاق تهران در دوران پساتحریم باید فعالیت های هدفمند خود در زمینه ارائه مشاوره فکری و کارشناسی وهمچنین ارائه راهکار به دولت و وزارت خانه های دولتی را گسترش دهد. فعالان بخش خصوصی که در اتاق ها حضور دارند، اطلاعات را نه تنها از راه مطالعات که با توجه به حضور فعال در بخش های مختلف اقتصادی کسب می کند. برهمین اساس آنچه به عنوان دیدگاه بخش خصوصی از اتاق به دولت منعکس می شود، همزمان هم حرف دل بدنه صنعت و همچنین خبرگان اقتصادی کشور است. این موقعیت بسیار ویژه ای به شمار می آید که دولت می تواند در دوران پساتحریم از آن بهره برداری کند.

رئیس اتاق تهران تاکید کرد: امیدواریم مذاکرات هسته ای به نتیجه ای مطلوب برسد و طی روزهای آینده شاهد انتشار خبرهایی خوش در مورد پایان دوران تحریم ها باشیم. در صورتی که چنین اتفاقی رخ دهد، دولت و بخش خصوصی باید در کنارهم برنامه های عملیاتی برای روزهای پساتحریم داشته باشند.

خوانساری افزود: در دیدار با آقای نعمت زاده نیز قرار براین شد که مشکلات مهم بخش صنعت شناسایی شوند. برهمین اساس موضوعاتی که به وزارت صنعت، معدن و تجارت مربوط می شود از طریق همین وزارت خانه حل و فصل می شود و موارد دیگری که به وزارت خانه های اقتصادی دیگر نیز مربوط است با همکاری اتاق تهران و وزارت صنعت، پیگیری می شود. در واقع مسولیت ما این است که همه راهکاریی که برای توسعه بخش صنعت می توان ارائه داد را به وزارت صنعت منتقل کنیم.

رئیس اتاق تهران بیان داشت: برگزاری چنین دیدارهایی کمک می کند تا دیدگاه های بخش خصوصی و صنعت به هم نزدیک تر شود. ما در بخش خصوصی و نهادهای دولتی همگی یک هدف را دنبال می کنیم. در دوران پساتحریم، به حرکت درآمدن چرخ های اقتصادی کشور و رسیدن به رونق شاخص ترین خواسته ما به شمار می آید. برهمین اساس نیاز به چنین دیدارهایی برای یکسان سازی شیوه نگاه افراد و مسولان بسیار مهم است.

وی ادامه داد: اتاق تهران براساس جمع بندی که در این دیدار انجام شد، بزودی با در نظر گرفتن تمامی مشکلات و راهکارها دیدگاه و نظرات خود را به وزارت صنعت و دولت در زمینه برنامه ریزی های دوران پساتحریم منتقل می کند. خوشبختانه احساس می کنیم که در دولت نیز آمادگی خوبی برای شنیدن و اجرایی کردن این راهکارهای وجود دارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×