اخبار نساجی

سود هنگفت چینی‌ها از تحریم نفت ایران

 

سود هنگفت چینی‌ها از تحریم نفت ایران

محدودیت‌های نفتی اروپا علیه ایران سود هنگفتی را نصیب شرکتهای باربری چین کرده است.

به گزارش ایسنا، بعد از آن‌که اتحادیه اروپا از قصد خود برای تحریم نفت دومین تولیدکننده نفت اوپک خبر داد، شرکتهای باربری و کشتیرانی چین که در زمینه حمل و نقل محصولات پتروشیمی ایران فعالیت می‌کنند، از فرصت استفاده کرده و عواید فراوانی را نصیب خود کردند.

اتحادیه اروپا اعلام کرده که کلیه شرکتهای بیمه اروپایی را در صورتی که به حمل و نقل نفت و محصولات پتروشیمی ایران کمک کنند، تحریم می‌کند. این موضوع باعث شده تا بسیاری از شرکتهای بیمه و کشتیرانی اروپایی از همکاری با ایران محروم شوند. این تحریم از ابتدای ماه آینده میلادی اجرایی می‌شود.

این در حالی است که شرکتهای بیمه چینی مجبور به رعایت تحریم اتحادیه اروپا نیستند و همین موضوع باعث شده تا آنها از بابت حمل نفت و محصولات پتروشیمی ایران سود هنگفتی نصیب خود کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گزارش رویترز، چین بزرگترین مشتری محصولات پتروشیمی ایران محسوب می‌شود. چین ۲۲ درصد از صادرات پتروشیمی ایران را خریداری می‌کند. ارزش صادرات محصولات پتروشیمی ایران در سال منتهی به ۲۰ مارس امسال به ۱۴ میلیارد دلار رسید. در همین حال شرکتهای چینی نانجینگ و سینوچم اعلام کردند که به حمل محصولات پتروشیمی ایران ادامه خواهند داد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×