اخبار نساجی

فعالیت‌های تولیدی در اقتصادهای بزرگ جهان کاهش یافت

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

خبرگزاری تسنیم: آمارهای مربوط به رشد فعالیت های تولیدی در برخی از اقتصادهای بزرگ دنیا در ماه آوریل کاهشی بوده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، آمارهای مربوط به رشد فعالیت های تولیدی در برخی از اقتصادهای بزرگ دنیا در ماه آوریل کاهشی بوده و این نشان می دهد که پیش بینی صندوق بین المللی پول از «کم رمق و غیریکدست» باقی ماندن رشد اقتصاد جهانی، درست از آب درآمده است.

آمارهای بخش تولید در حوزه یورو و آمریکای لاتین نیز روز دوشنبه و پس از تعطیلات روز اول می منتشر خواهد شد.

بر اساس آمارهای مالی موسسه مارکیت، گسترش بخش تولید آمریکا در ماه آوریل ضعیف بود و میزان رشد تولید و ثبت سفارشات جدید کاهش داشت.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

آخرین قرائت شاخص مدیران خرید تولید آمریکا  در ماه آوریل نشان از کاهش داشت و از ۵۵.۷ ماه مارس به ۵۴.۱ واحد رسید. البته رقم بالای ۵۰ نشان دهنده رشد در این بخش است.

رشد ماه آوریل کمترین رشد در سال ۲۰۱۵ بود و به گفته کریس ویلیامسن، اقتصاد دان ارشد مارکیت: «نتایج این تحقیق این نگرانی را افزایش داد که رشد ارزش دلار در حال آسیب زدن به اقتصاد است.» ارزش دلار آمریکا در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی، در طی ۹ ماه گذشته حدود ۲۵ درصد افزایش یافته است.

نتایج یک تحقیق دیگر از بخش تولید آمریکا توسط موسسه سوپلای منجمنت نشان داد که رشد این بخش در ماه آوریل در پایین ترین حد در حدود ۲ سال اخیر قرار داشت.

روز چهارشنبه وزارت دارایی آمریکا اعلام کرد که تولید ناخالص داخلی آمریکا تنها ۰.۲ درصد افزایش داشته، در حالی که این رشد در سه ماهه پایانی سال گذشته ۲.۲ درصد بود.

بر اساس این گزارش، فعالیت بخش تولید کانادا در ماه آوریل برای سومین ماه متوالی کاهش داشته است.

کریگ رایت، اقتصاد دان ارشد موسسه آر بی سی گفت، اقتصاد کانادا دارد تاثیر ناشی از کاهش قیمت نفت، به عنوان یکی از کالاهای صادراتی عمده این کشور را حس می کند و پیش بینی می شود که در سه ماهه نخست امسال هیچ رشدی را تجربه نکند.

شاخص مدیران خرید بخش تولید انگلیس نیز در ماه آوریل به پایین ترین رقم ۷ ماه گذشته یعنی ۵۱.۹ واحد رسید.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×