اخبار فرش ماشینی

مزایای فرش در خانه

با وجود انواع مختلف کفپوش ها در بازار برای انتخاب، تعیین کفپوش مناسب برای هر خریداری دشوار است. فرش مزایای مختلفی را ارائه می دهد که به سادگی نمی توانید با گزینه های دیگر کفپوش مانند سنگ، پارکت، لمنیت و … به دست آورید. مقاله زیر را بخوانید تا با بسیاری از راه‌های منحصر به‌ فردی را که می‌توانید با استفاده از فرش، زیبایی، عملکرد، راحتی، ارزش، ایمنی و پایداری را به خانه‌تان بیافزایید، آشنا شوید.

فرش به زیبایی و استایل بهتر خانه شما کمک می کند

بسته به ظاهری که می‌خواهید به دست آورید، فرش یا دیگر کفپوش های نساجی مانند گلیم، فرش دستباف، گبه و … می‌تواند پایه‌ای خنثی یا نقطه کانونی با رنگ‌های زنده، الگوهای جسورانه و بافت‌های جالب باشد. انتخاب نهایی شما نشان می دهد که چگونه می خواهید فضای زندگی خود را شخصی سازی کنید. با هزاران مدل فرش و رنگ برای انتخاب، امکانات و ترکیبات دکوراسیون داخلی بی پایان است!

فرش کیفیت هوای داخل خانه را بهبود می بخشد

در فرش های جدید یکی از کم‌ترین ترکیبات آلی فرار (VOC) با انتشار کفپوش موجود است. فرش ها برخلاف سایر کفپوش های سخت، به عنوان یک فیلتر هوای غیرفعال عمل می کند، گرد و غبار و ذرات ریز را به دام می اندازد و در نتیجه آنها را از ناحیه تنفس خارج می کند. مطالعات نشان داده است که علائم افراد مبتلا به آسم و مشکلات آلرژی،  با انتخاب فرش های مناسب که خودشان نیز فاقد پرز دهی باشند بهبود می‌یابند.

گرانش باعث می شود ذرات معمولی خانگی مانند گرد و غبار، گرده و شوره حیوانات خانگی و حشرات روی زمین بیفتند. فرش ذرات را به دام می اندازد، آنها را از ناحیه تنفس خارج می کند و گردش آنها را در هوا کاهش می دهد. تمیز کردن مناسب با جاروبرقی های تایید شده به طور موثر گرد و غبار و مواد حساسیت زا را از فرش پاک می کند و آنها را از هوایی که تنفس می کنیم دور نگه می دارد.

مزایای فرش در خانه

چگونه فرش بر آسم و آلرژی تأثیر می گذارد

مطالعات نشان داده اند که فرش تمیز شده به درستی بهترین انتخاب کفپوش برای کسانی است که با آسم و آلرژی سر و کار دارند. این مطالعات توضیح می‌دهند که فرش‌هایی که به طور موثر تمیز شده‌اند می‌توانند آلرژن‌ها و سایر ذرات را به دام بیندازند و در نتیجه ذرات کمتری به هوا فرار کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وقتی فرش تمیز و خشک نگه داشته می شود، کپک به سادگی نمی تواند روی الیاف مصنوعی آن رشد کند. علاوه بر این، فرش یکی از کمترین میزان انتشار VOC در بین انتخاب های مختلف کفپوش و پوشش داخلی است. برنامه Green Label Plus مؤسسه فرش آمریکا، فرش هایی را شناسایی می‌کند که با مقررات دولت کیفیت هوای داخلی مطابقت دارند یا از آنها فراتر می‌روند و محصولاتی با کمترین انتشار را در بازار نشان می‌دهند.

فرش گرما و راحتی را فراهم می کند

فرش عایق حرارتی  یا R-value را فراهم می کند. در آب و هوا یا فصول سردتر، فرش هوای گرم را مدت بیشتری نسبت به سایر انواع کفپوش حفظ می کند. این ویژگی علاوه بر اینکه خانه شما را در زمستان دنج نگه می دارد، باعث صرفه جویی در انرژی نیز می شود. فرش همچنین مکانی راحت برای نشستن، بازی یا کار فراهم می کند و به طور کلی احساس گرمی به اتاق می دهد.

فرش لغزش و سقوط را نرم می کند

فرش محافظت ایمنی را برای کل خانواده از جمله کودکان نوپا، افراد مسن و حیوانات خانگی فراهم می کند. فرش از قدم های ما محافظت می کند، احتمال لغزش و افتادن را کاهش می دهد و در صورت وقوع سقوط صدمات را به حداقل می رساند.

تولید ۳۷ درصد نخ فرش ماشینی کشور در گیلان

فرش باعث کاهش صدا می شود

تلویزیون های صفحه بزرگ، تلفن های بلندگو، رایانه ها و سیستم های صوتی خانه های ما را به مکان های پر سر و صدا می کنند. فرش به جذب این صداها کمک می کند و کار، یادگیری و خواب را آسان تر می کند. اضافه کردن یک لایه بالشتک نازک زیر فرش صدا را حتی بیشتر کاهش می دهد. فرش همچنین با کمک به جلوگیری از انتقال صدا به اتاق های زیر به عنوان یک مانع صوتی بین طبقات عمل می کند. فرش روی پله ها صدای تردد پا را کاهش می دهد.

فرش انتخابی پایدار و با مزایای زیست محیطی

صنعت فرش متعهد به حداقل رساندن آثار مخرب بر محیط زیست است. هنگامی که فرش به پایان عمر طولانی خود می رسد، مجدداً برای ساخت فرش جدید استفاده می شود یا در محصولات مختلفی از جمله پوشش های سقفی، پلت های پلاستیکی و قطعات خودرو بازیافت می شود. فرش‌های امروزی سازگار با محیط‌ زیست هستند و طوری طراحی شده‌اند که در برابر لک شدن و محو شدن مقاوم باشند و حتی در برابر ترافیک سنگین پا و رفت و آمد مقاومت کنند.

صنعت فرش دنیا پیشرفت قابل توجهی در کاهش ردپای محیطی فرش از جمله انحراف دفن زباله، انتشار دی اکسید کربن، مصرف انرژی، تولید زباله، مصرف آب و آلاینده های خطرناک هوا در تولید فرش داشته است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×