اخبار فرش ماشینی

مصاحبه با نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان نساجی و منسوجات خانگی بورسا

مصاحبه با آقای Osman Nuri Canik

نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان نساجی و منسوجات خانگی بورسا

 

مصاحبه به نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان نساجی و منسوجات خانگی بورسا

صنعت نساجی در ترکیه به گواه تاریخ، تاریخچه طولانی دارد و بیش از ۱۰۰۰ سال در این کشور رواج داشته است. جاده ابریشم پس از عبور از ایران وارد ترکیه و البته شهر بورسا می شده است و این پشتوانه بسیار غنی را برای صنعت نساجی در ترکیه ایجاد کرده است. اتحادیه صادرکنندگان نساجی بورسا بیش از ۱۰۰۰ عضو فعال دارد که اگر در نمایشگاه های بزرگ نساجی ترکیه قدم بزنید می توانید اغلب آنها را ببینید. بی مناسبت ندیدیم گفتگوی ویژه ای را با نایب رئیس این اتحادیه انجام دهیم که در برگیرنده مطالب جالب و خواندنی خواهد بود.

این اتحادیه که از قویترین و فعالترین اتحادیه های صنفی و نساجی در ترکیه است، علاوه بر صادرات گسترده کالاهای نساجی ترکیه به سراسر دنیا، نقش بسیار مهمی هم در برگزاری نمایشگاههای معظمی چون EVTEKS دارد. در هجدهمین دوره این نمایشگاه نیز که در اردیبهشت ۹۱ در استانبول برگزار شد این اتحادیه نقش تعیین کننده ای را در برگزاری هر چه بهتر نمایشگاه ایفا نمود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

 

مصاحبه به نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان نساجی و منسوجات خانگی بورسا

– در ابتدا از ایشان درباره هدف بزرگ صنعت منسوجات خانگی ترکیه در سال ۲۰۲۳ سوال می کنم که چطور ترکیه می خواهد به عدد ۱۰ میلیارد دلار صادرات منسوجات خانگی در این سال دست پیدا کند؟

سوال بسیار جالبی را مطرح کردید. در حال حاضر صادرات ما در بخش منسوجات خانگی به سراسر دنیا در حدود ۳ میلیارد دلار است. اما همانطور که اشاره کردید در سال ۲۰۲۳ باید به رقم ۱۰ میلیارد دلار برسیم.

همانطور که می دانید دولت ترکیه در سال ۲۰۲۳ هدف دستیابی به ۵۰۰ میلیارد دلار صادرات را قرار داده است و همه بخش های صنعت باید سهم خود را در دستیابی به این هدف به خوبی ایفا کنند. صنعت نساجی ترکیه هم در این بین نقش اساسی دارد چرا که در حال حاضر یکی از قدرتمندترین و درآمدزاترین صنایع کشور ترکیه است و دولت نگاه بسیار ویژه های به آن دارد. با توجه به این مطلب، بخش منسوجات خانگی به تنهایی باید ۱۰ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۳ صادرات داشته باشد.

ما برای دستیابی به این عدد برنامه ریزی های بسیار دقیقی را انجام داده ایم. یکی از این فعالیت های زیربنایی و اساسی ما توسعه یکنواخت و متوازن صنعت منسوجات خانگی در ترکیه است.

همانطور که می دانید غرب ترکیه امروزه پیشرفت های بسیار زیادی کرده است و سرمایه گذاری های داخلی و  …

 

مشاهده متن کامل این مصاحبه …

 

تحریریه مجله کهن ۷۷۲۴۵۷۸۰

By: Behnam Ghasemi – Kohan Textile Journal

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×