مد و پوشاک

صنعت مد و پارچه و راهکار تجارت آن

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

صنعت مد و پارچه

صنعت مد و پارچه را طراحان، تولید کنندگان و تاجران لباس و پارچه تشکیل میدهند. وقتی شما یک تاجر پارچه شوید شما مسئول فروش پارچه ها در یک بازار بسیار بزرگ هستید. این شغل نیاز به چندین سال تحصیلات و تجربه در صنعت پارچه و مد جهانی دارد و نیازمند یک ارتباط عالی و قدرت مذاکره ی بالا با مردم و مشتریان است.  ‏

مرحله اول: به دانشگاه یا موسسات طراحی مد بروید. مطمئن شوید که در آنجا مباحث تجارت و بازاریابی ، طراحی در نساجی ، پروسه های تولید نساجی و تکنیک های نساجی و تولید پوشاک را به طور حرفه ای خواهید آموخت. شاید شما با یک مدرک هنرستانی یا بدون مدرک هم یک تاجر پارچه خوب شوید اما مسلما داشتن یک مدرک مهندسی در زمینه مرتبط ذکر شده میتواند تاثیر بسیار خوبی در بین رقبای شما داشته باشد.

مرحله دوم: چند سال را کار کنید و تجربه کسب کنید . در زمینه های مختلف صنعت، مد و طراحی. وقتی شما در این تجارت وارد میشوید داشتن چندین سال سابقه کاری برای شما حیاتی است چون علاوه بر کسب تجربه خیلی ها از شما این را میپرسند. چرا که شما میتوانید با داشتن تجربه مشکلات حین کار را به راحتی مدیریت کنید.

مرحله سوم: یک کارشناس پارچه شوید. باید همه چیز را در باره پشم، پنبه، ابریشم، خز، همپ، رامی و جوت بدانید. همچنین کاملا بر انواع سیستم های بافت مسلط شوید.

مرحله چهار: اگر شما یک تاجر پارچه شوید باید با مسافرت های مختلف به کشور ها و شهر های دیگر کنار بیایید. تجارت پارچه یک شغل بین المللی است. بیشتر منابع تولید پارچه ارزان در کشورهایی مانند چین، پاکستان و هند است .

مرحله پنج: به مسافرت با کشتی و هواپیما عادت کنید چون این شغلی است که خواسته یا ناخواسته مجبور هستید وقت زیادی را در مسافرت به کشورهای خارجی صرف کنید.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مرحله شش: یک زبان خارجی را یاد بگیرید. از آنجا که شما یک خریدار و فروشنده پارچه هستید باید با مشتریان خارجی از هند ، چین، پاکستان و … صحبت کنید پس حداقل یک زبان خارجی را مسلط شوید.

مرحله  هفت: بر روی مهارت های مذاکره و ارتباطی خود تمرکز کنید چون میتواند شما را در این کار موفق کند .

 

تحریریه مجله نساجی کهن

ارسال مقالات و ترجه جهت انتشار در سایت : info@kohanjournal.com

جهت دریافت آخرین خبرها و به روز ترین نمایشگاه های نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×