اخبار نساجی

کاهش حجم تجارت ایران با امارات بعد از لغو تحریم‌ها

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

  رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات گفت: با توجه به اینکه امارات به عنوان مرکز تجارت مجدد محسوب می‌شود، پس از لغو تحریم‌ها، حجم تجارت ایران با این کشور کاهش می‌یابد.

مسعود دانشمند در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: به دلیل تحریم برای حمل بسیاری از کالاها از کشور‌های واسطه مثل امارات این کار صورت می‌گرفت و کالاها برای خروج از کشور ابتدا به امارات برده و از آنجا به بازار کشور‌های هدف ارسال می‌شود و برای واردات بسیاری از کالاها نیز همین روند صورت می‌گیرد و کالاها بعد از ورود به امارات به ایران منتقل می‌شود.

وی افزود: بعد از لغو تحریم، اینگونه هزینه‌های اضافی حذف می‌شود و صادرات و واردات کالاها به صورت مستقیم انجام می‌شود و با قیمت ارزان تری به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

دانشمند در عین حال بیان کرد: در حال حاضر تامین مالی برای واحد‌های تولیدی و خرید مواد اولیه از بازار بین‌المللی با یوزانس ۱۸۰ روزه (فروش کالا به صورت نسیه طی مدت ۱۸۰ روز) و با بهره سه تا چهار درصدی است و این درحالی است که این بهره در کشور ما حدود ۳۰ درصد بوده و طبیعی است با لغو تحریم‌ها بهره ۳۰ درصد فعلی به حدود چهار درصد بازار‌های جهانی کاهش یابد و همین موضوع قیمت کالاها را نیز کاهش می‌دهد.

این عضو اتاق بازرگانی یادآور شد: طبق آمار گمرک جمهوری اسلامی، مجموع صادرات غیرنفتی در سال گذشته ۴۹.۷ میلیارد دلار و مجموع واردات غیرنفتی نیز حدود ۵۵.۴ میلیارد دلار بود که با لغو تحریم‌ها حجم تجارت خارجی ما افزایش و قیمت تمام شده محصولات نیز کاهش می‌یابد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×