اخبار فرش ماشینی

۷۰۰ هزار قالیباف در صف انتظار بیمه هستند

 

 

مدیر عامل اتحادیه سراسری شرکتهای تعاونی تولید کنندگان فرش دستباف ایران با بیان اینکه ۷۰۰ هزار نفر در انتظار برای بیمه هستند گفت: ۴۷۰ میلیارد تومانی که اختصاص یافته برای بدهی های قبلی است.

عبدالله بهرامی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه از سال ۸۸ قرار بر این شد که تمام قالیبافان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گیرند گفت: طی ۵سال گذشته ۴۶۰ هزار قالیباف بیمه شده اند. اما هنوز تعداد زیادی در صف انتظار به سر می‌برند.

 وی ادامه داد:حداقل یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بافنده در سطح کشور وجود دارد که از این تعداد یک سوم آنها عضو تعاونی ها هستند و ۳۰ درصد نیز بیمه شده اند و حداقل ۷۰۰ هزار هستند که در صف انتظار این بیمه قرار دارند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

 مدیر عامل اتحادیه سراسری شرکت‌های تعاونی فرش دستباف با بیان اینکه بیمه قالیبافان از دی ماه ۹۳ قطع شده است افزود: تأمین اجتماعی علت قطع این بیمه را عدم تخصیص بودجه لازم از سوی دولت اعلام می‌کند. در سال ۹۴ با بودجه ای که برای بیمه قالیبافان تعیین شده است، فقط می توان روند بیمه‌های افراد تحت پوشش را ادامه داد.

بهرامی تاکید کرد: بیمه برای قالیبافان از نظر جایگاه اجتماعی شغل آنها بسیار اهمیت دارد و این جایگاه را تثبیت می کند.یکی از مشکلات عمده قالیبافان این است که سن و سال آنها به حدی نزدیک است که دیگر نمی توانند وارد لیست بیمه شوند. دولت باید این موضوع را مد نظر داشته باشد که بسیاری از قالیبافان سن و سالشان بالاست.

به گزارش تسنیم، چند روز گذشته سیروس نصیری،مدیر کل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در تشریح جزئیات بیمه مشاغل مختلف تأکید کرد: در سال جاری حدود ۴۷۰ میلیارد تومان برای بیمه قالیبافان در نظر گرفته شده که از این اعتبار برای بیمه ۵۳۰ هزار قالیباف که تحت پوشش هستند، استفاده می شود که البته هنوز ابلاغ نشده است.

 این در حالیست که بهرامی معتقد است طی ۵سال گذشته تنها ۴۶۰هزار نفر بیمه و ۷۰۰ هزار نفر در صف انتظار هستند.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×