اخبار نساجی

۷۲۰ میلیارد دلار واردات در دولت گذشته با احتساب آمار قاچاق اعلام شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

گمرک در توجیه اعلام واردات ۷۲۰ میلیارد دلاری از سوی رئیس جمهور در دولت نهم و دهم، ۴۲۰ میلیارد دلار از این رقم را واردات رسمی و بخشی را هم آمار قاچاق اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسن روحانی رئیس جمهور در نشست خبری اخیر واردات در دولت نهم و دهم را ۷۲۰ میلیارد دلار اعلام کرد که اختلاف ۳۰۰ میلیاردی با آمار رسمی گمرک دارد و انتقاد کارشناسان را درپی داشته است.

درپی تشدید انتقاد اقتصاددانان و رسانه‌ها، گمرک ایران در توضیحاتی با عنوان اینکه «واردات ۷۲۰ میلیارد دلاری در زمان تصدی دولت نهم و دهم چگونه محاسبه شد؟» اعلام کرد: میزان واردات در زمان تصدی دولت‌ نهم و دهم طی سال‌های ۱۳۸۴ لغایت ۱۳۹۱، براساس جدول تراز پرداخت‌های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و میزان خروج ارز به منظور ورود کالا و خدمات رقمی بالغ بر ۶۸۵ میلیارد دلار بود.

بهزاد شیری معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک ایران با اعلام این خبر جزئیات واردات ۷۲۰ میلیارد دلاری در زمان تصدی دولت نهم و دهم را تشریح کرد و گفت: رقم مذکور شامل ۵۱۳ میلیارد و ۲۲۷ میلیون دلار واردات کالا، ۴۶ میلیارد و ۷۴ میلیون دلار واردات گاز و فرآورده‌های نفتی و ۱۲۶ میلیارد و ۳۸۱ میلیون دلار خدمات است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود: ارقام مربوط به واردات کالا شامل رقم تعدیل شده ورود کالا از مبادی رسمی (ارقام اعلام شده از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران بدون احتساب واردات از مناطق آزاد و ویژه، هزینه‌های مترتب بر ورود کالا شامل بیمه، کرایه حمل و سایر موارد)، با احتساب ورود کالا از مبادی غیررسمی و غیر گمرکی می باشد.

دکتر شیری در ادامه اظهارداشت: با توجه به مطالب فوق و احتساب سایر هزینه‌های مترتب بر واردات رسمی کالا و واردات از مناطق آزاد و ویژه (رقم ۴۲۰ میلیارد و ۴۴۷ میلیون دلار واردات کالا در طی ۸ سال مورد بررسی و بر مبنای اسناد ثبت شده در گمرک جمهوری اسلامی ایران) و لحاظ نمودن مجموع ارقام واردات خدمات، گاز، فرآورده‌های نفتی و واردات غیررسمی کالا، میزان خروج ارز به منظور ورود کالا و خدمات طی سال‌های مورد بررسی رقمی بالغ بر ۷۲۰ میلیارد دلار بوده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×