اخبار نساجی

کمک میلیاردی صندوق توسعه به آناهیتا و ستاره

 

کمک میلیاردی صندوق توسعه به آناهیتا و ستاره

با تامین هزینه‌‌های دو پالایشگاه در استان هرمزگان و کرمانشاه از صندوق توسعه ملی روند ساخت این دو واحد پالایشی شتاب می‌گیرد.

به گزارش بی باک به نقل از خبرگزاری ایسنا، بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق، وزارت نفت اجازه یافت از صندوق توسعه ملی برای ساخت پالایشگاه‌های آناهیتا و ستاره خلیج‌فارس به بخش خصوصی تسهیلات دهد.

بر این اساس برای ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس حدود ۲.۵ میلیارد دلار و ۸۵ درصد از اعتبار مورد نیاز پالایشگاه آناهیتا از محل صندوق توسعه ملی تامین می‌شود.

یکی از دلایل تصویب این مصوبه این است که در صورت تکمیل پالایشگاه ستاره خلیج فارس ۵۵ میلیون لیتر فرآورده‌های اصلی مورد نیاز کشور تامین می‌شود به طوری که ۳۶ میلیون لیتر از تولید این پالایشگاه بنزین خواهد بود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این موضوع در حالی است که به دلیل تامین نشدن بودجه ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس، پیشرفت این طرح در پایان سال ۱۳۹۰ به ۵۰ درصد رسید، که با توجه به این گفته مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش مبنی بر پیشرفت ۵۵ درصدی این پالایشگاه تا پایان سال ۱۳۹۰، پیشرفت این طرح از برنامه خود عقب است.

ساخت پالایشگاه ستاره در سه فاز تعریف شده که بنا بر اعلام علی‌رضا ضیغمی در صورت تامین منابع مالی آن سال ۱۳۹۲ فاز نخست آن با ظرفیت تولید روزانه ۱۲ میلیون لیتر بنزین و شش میلیون لیتر گازوییل به بهره برداری خواهد رسید.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×