اخبار نساجی

برگزاری جشنواره مد و لباس فجر در اسفند ماه سال جاری در کشور

 

برگزاری جشنواره مد و لباس فجر در اسفند ماه سال جاری در کشور

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از برگزاری جشنواره بین المللی مد و لباس فجر در اسفند ماه سال جاری در کشور خبر داد.

دکتر «حمید شاه‌آبادی» گفت: امسال در حوزه مد و لباس سه برنامه اساسی از جمله جشنواره مد و لباس فجر، در دستور کار داریم.

او افزود: جشنواره مد و لباس فجر از سال گذشته در کشور مورد توجه جدی قرار گرفته است؛ امسال نیز به صورت بین‌المللی در اسفند‌ماه شاهد برگزاری مجدد این جشنواره بین‌ المللی خواهیم بود.

شاه‌آبادی با اشاره به حضور بین‌المللی ایران در عرصه مد و لباس اسلامی، اظهار کرد: با توجه به استقبال مردم جهان از لباس ایرانی، در تلاش هستیم تا به این نیازها پاسخ مثبت دهیم که برگزاری جشنواره‌های مختلف در زمینه مد و لباس از جمله این اقدامات است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تشکیل کارگروه مد و لباس در کشور، گفت: این کارگروه هم اکنون در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شده و در تلاشیم تا فعالیت این کارگروه‌ را در سطح استان‌ها نیز گسترش دهیم؛ کارگروه‌هایی برای این منظور تشکیل شده که تا پایان سال شکل می‌گیرند و بر این اساس حرکتی که تاکنون در تهران متمرکز بود تا پایان سال جاری متناسب با شرایط هر استان شکل می‌گیرد و جامعه طراحان هر استان متناسب با فرهنگ بومی و آیین های آن منطقه مد و لباس را ارایه می‌دهد.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه امسال دو رشته جدید طراحی مد و لباس و نقاشی ایرانی به رشته های هنری دانشگاه جامع علمی کاربردی افزوده خواهد شد، گفت: ۶۹ واحد دانشگاهی در سطح کشور در بخش فرهنگ و هنر فعالیت دارند.

او خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۶۱ هزار دانشجو در اکثر نقاط کشور در بخش فرهنگ و هنر مشغول تحصیل هستند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×