اخبار نساجی

کاهش ۱۰ درصدی کاشت پنبه در چین

 

کاهش 10 درصدی کاشت پنبه در چین

کاشت پنبه در چین که بزرگترین مصرف کننده آن است، بیش از ۱۰ درصد در مناطق اصلی تولید این محصول به دلیل افزایش هزینه‌های کارگر، کاهش یافته است.

بلومبرگ به نقل از رییس شاخه همکاری کشاورزان در انجمن پنبه چین گزارش داد کاشت بهاری تقریبا پایان یافته و مناطق رودخانه یانگ تسه و رودخانه زرد که تولیدکننده بیش از ۶۰ درصد محصول پنبه چین هستند، بیشترین کاهش را داشته اند.

معاملات پنبه در نیویورک در بحبوحه نگرانی نسبت به فرارفتن عرضه جهانی نسبت به تقاضا، ۱۹ درصد کاهش بها داشته است. نایب رییس انجمن پنبه چین اظهار کرده است کاشت پنبه در چین با بالا بودن هزینه‌ها و کاهش قیمت این محصول که تمایل برای کاشت آن را کاهش داده است، ممکن است به میزان ۹.۲ درصد در سال ۲۰۱۲ کاهش داشته باشد. دولت این کشور به منظور رونق بخشیدن به کاشت پنبه، وعده داده است محصول پنبه جدید را به قیمت بالاتر از بازار خریداری کند.

دولت چین اعلام کرده به ذخیره پنبه تولید داخل کشور ادامه می دهد تا کاهش قیمتها را متوقف کند و از منافع کشاورزان حمایت کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

بر اساس گزارش انجمن پنبه چین، هزینه کشت پنبه ۱۷ درصد در فصل ۲۰۱۱ افزایش داشت که شامل ۱۳ درصد افزایش هزینه مواد و ۲۰ درصد افزایش هزینه کارگر بود. هزینه‌های کارگر ۵۸ درصد از کل هزینه‌ها به حساب می آید.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×