اخبار نساجی

ادامه حیات ۵۰ بنگاه صنعتی بی معناست!

 

معاون برنامه ریزی وزیرصنعت،معدن و تجارت افزایش قیمت برق صنایع را در مرحله دوم هدفمندی یارانه ها ناچیز دانست.

سید رضا فاطمی امین در نشستی رسانه ای با اعلام این خبر اضافه کرد:به عنوان متولی هدفمندی یارانه ها در صنعت،نگرانی خاصی از افزایش قیمت حاملهای انرژی در مرحله دوم ندارم و بدون تردید شیب افزایش قیمتها ملایم تر از مرحله نخست خواهد بود.

فاطمی امین در خصوص میزان آمادگی واحدهای تولیدی برای اجرای مرحله دوم هدفمند شدن یارانه ها خاطر نشان کرد: آمارهای ما نشان می دهد وضعیت نگران کننده ای بر واحدهای صنعتی حاکم نیست ،بر این اساس تنها نگران واحدهای کوچک هستیم.

معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت افزود:یک خطای راهبردی در مجموعه ما این است که بیشتر وقتمان را صرف واحدهای مشکل دار می کنیم، در حالی که اگر همین وقت را به یک یا چند واحد پیشرو اختصاص دهیم، به مراتب اشتغال و ارزش افزوده بیشتری محقق می شود.
وی گفت:بر اساس یک قاعده جهانی درصد بالایی از بنگاه ها پیش از اینکه به سال ششم فعالیت خود برسند بنا به دلایل مختلفی تعطیل می شوند به همین دلیل نمی توانیم به واحدهایی که در حال زمینگیری هستند کمکی کنیم.

به گفته فاطمی امین در حال حاضر ۳۰۰ بنگاه با مشکل روبه رو هستند که از این میان ادامه حیات ۵۰ بنگاه بی معناست.
وی افزود:بیش از ۶۵ درصد مشکلات واحدها به تامین مالی مربوط می شود و مشکل اصلی در حوزه تامین مالی اقتصاد کشور نحوه توزیع نقدینگی و حجم آن است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گفته فاطمی امین از ۳۰ سال پیش تا پایان فروردین ماه امسال حدود ۹۱ هزار جواز به بهره برداری نرسیده صادر شده که ۱۸ هزار مورد آن بالای ۲۰ درصد و بقیه کمتر از ۲۰ درصد پیشرفت داشته اند که باید تعیین تکلیف شوند.معاون برنامه ریزی وزارت صنعت،معدن و تجارت ادامه داد: بر این اساس آخرین مهلت به روز رسانی مجوزها۲۰ تیر ماه امسال خواهد بود .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×