اخبار نساجی

قیمت پنبه محلوج در بورس کالا تعدیل می‌شود

 

قیمت پنبه محلوج در بورس کالا تعدیل می‌شود

بیش از دو هفته از عرضه پنبه محلوج بر تابلوی بورس کالا می‌گذرد، اما خریداری پای معامله نیامده است، لذا قرار است قیمت پنبه با توجه به قیمت جهانی تعدیل شود.

سقوط ناگهانی قیمت پنبه جهانی در دو الی سه هفته‌ی اخیر که ۳۰ سنت در هر پوند بود، موجب شد تا خریداران داخلی پنبه محلوج از خرید کناره‌گیری کنند و حتی برخی به فکر واردات بیفتند.

پنبه محلوج در حال حاضر هر کیلو حدود ۲۸۰۰ تومان در تابلوی بورس کالا عرضه شده است، درحالی که براساس محاسبه‌ی قیمت جهانی آن ۲۰۰۰ تومان می‌شود، بنابراین با توجه به عدم استقبال از خرید این محصول داخلی، عرضه‌کنندگان به فکر تعدیل قیمت در بورس کالا شده‌اند که به زودی این تعدیل اعلام خواهد شد.

اما علت کاهش قیمت پنبه جهانی از نگاه کارشناسان این حوزه، افزایش تولید در کشور‌های چین، ترکمنستان، مصر و … است. البته در کنار این افزایش تولید، کاهش تقاضا و مصرف داخلی کشور‌های صادر‌کننده نیز وجود داشته است که همین امر موجب شده تولید‌کنندگان قیمت خود را کاهش دهند تا جنس‌هایشان را به فروش برسانند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

هم‌چنین رشد اقتصادی کشور چنین کاهش پیدا کرده که همین امر بر کاهش قیمت جهانی نفت به قدری تاثیر‌گذار بوده است که نفت بشکه‌ای ۱۰۴ دلار بر سنت را به ۸۴.۵۰ دلار رسانده است.

البته این موارد بخشی از دلایل عمده‌ی کاهش جهانی قیمت پنبه است که مسوولان بورس و عرضه‌کنندگان را به فکر تعدیل قیمت پنبه داخلی انداخته است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×